20 aug. 2024 | 10:46

Mașina ajunsă la RAR care i-a uimit pe inspectori. Nu se așteptau să vadă așa ceva în România

ACTUALITATE
Mașina ajunsă la RAR care i-a uimit pe inspectori. Nu se așteptau să vadă așa ceva în România
Fiat 850 Spider ajuns la Registrul Auto Român / Foto: RAR

Într-o zi obișnuită de inspecții la Registrul Auto Român (RAR), un vehicul rar și neașteptat a atras imediat atenția inspectorilor. Era vorba despre un FIAT 850 Spider, un model clasic care a captat admirația pasionaților de mașini de-a lungul decadelor. Apariția acestei bijuterii pe roți a fost un eveniment neașteptat, mai ales în contextul unei piețe auto dominate de mașini moderne, în România.

FIAT 850 Spider: O legendă pe patru roți

Modelul FIAT 850 Spider a fost lansat în 1968 și a rămas în producție până în 1973. Această mașină sport cu două locuri a fost proiectată și construită la fabrica Bertone din Torino, un loc cunoscut pentru crearea unor capodopere auto de design. Cu linii netede și simple, caroseria lui Spider a fost considerată una dintre cele mai frumoase și echilibrate ale vremii, un adevărat testament al ingeniozității italiene în materie de design auto.

Fiat 850 Spider a fost o îmbunătățire a modelului original 850, venind cu un plafon pliabil care putea fi depozitat sub un panou metalic în partea din spate a mașinii. Aceasta nu doar că îi oferea un aspect elegant, dar și o aerodinamică îmbunătățită. Motorul de 843 cmc, amplasat în spate, dezvolta 49 CP, suficient pentru a oferi o experiență de conducere plăcută și agilă. În ciuda dimensiunilor sale compacte, Spider oferea un sentiment de libertate și bucurie pură, specifice mașinilor sport din acea epocă.Fiat 850 RAR 3

Un model rar și prețuit

Ceea ce face FIAT 850 Spider și mai special este numărul limitat de unități produse. Din cele aproape 2,3 milioane de modele 850 vândute la nivel mondial, doar 140.000 erau Spider. Această raritate face ca întâlnirea cu un astfel de vehicul să fie o adevărată ocazie pentru iubitorii de mașini clasice.

În România, aceste mașini sunt cu adevărat rare. Faptul că una dintre ele a ajuns la RAR pentru inspecție a stârnit uimire și admirație în rândul inspectorilor. „Nu ne așteptam să vedem așa ceva aici. Este o adevărată operă de artă pe roți, și este o onoare să o avem în fața noastră,” a declarat unul dintre inspectori.

Un farmec care a rezistat trecerii timpului

Deși FIAT 850 Spider a fost criticat la vremea sa pentru manevrabilitatea nu tocmai excelentă și pentru nivelul ridicat de zgomot produs de motor, aceste aspecte au fost repede uitate în fața designului său deosebit și a caracterului său unic. Astăzi, mașina este privită ca un clasic care a rezistat testului timpului, rămânând la fel de fascinantă ca în ziua lansării.

FIAT 850 Spider nu este doar o mașină, ci un simbol al unei epoci în care simplitatea și frumusețea erau la fel de importante ca și performanțele tehnice. Este un vehicul care reamintește de vremurile când condusul era mai mult decât un simplu mijloc de transport, era o experiență, o aventură.

De ce sunt importante astfel de mașini?

Prezența unui FIAT 850 Spider la RAR nu este doar un moment de nostalgie, ci și un semnal că în România există o comunitate de pasionați de mașini clasice care apreciază istoria și valoarea acestor vehicule. Aceste mașini sunt piese de patrimoniu, care păstrează vie o parte importantă din istoria auto mondială.

Pentru mulți, astfel de mașini sunt mai mult decât simple vehicule; ele sunt adevărate capsule ale timpului, care ne permit să retrăim sau să înțelegem mai bine perioadele în care au fost create. FIAT 850 Spider este un exemplu perfect de inginerie și design care continuă să inspire și să aducă bucurie, chiar și la decenii de la lansarea sa.

Mașina ajunsă la RAR a uimit inspectorii nu doar prin raritatea sa, ci și prin farmecul și povestea sa unică. FIAT 850 Spider rămâne un simbol al eleganței și simplității, un clasic care va fi mereu prețuit de cei care iubesc mașinile nu doar pentru funcționalitatea lor, ci și pentru frumusețea lor. Acest vehicul reamintește că unele lucruri, precum designul auto de calitate, nu se demodează niciodată, rămânând la fel de impresionante și relevante peste ani.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele