Goana după mașinile hibride plug-in face ca prețurile să derapeze
În ultimii ani, mașinile hibride plug-in au devenit din ce în ce mai atractive pentru șoferii care caută o soluție practică în contextul tranziției spre vehiculele electrice. Aceste mașini, echipate cu un motor cu combustie internă care preia sarcina când bateria electrică se descarcă, oferă un compromis tentant pentru cei care nu sunt încă pregătiți să adopte complet vehiculele electrice.
O soluție pentru anxietatea legată de autonomie
Pentru mulți șoferi, teama că o mașină electrică nu va avea suficientă autonomie pentru călătorii lungi este un obstacol major în adoptarea acestor vehicule. Aici intervine atractivitatea mașinilor hibride plug-in. Acestea pot funcționa exclusiv pe bază de energie electrică pentru deplasările zilnice, contribuind la reducerea emisiilor, dar oferă și posibilitatea de a folosi motorul pe benzină pentru călătorii mai lungi. Astfel, șoferii pot beneficia de flexibilitatea unui vehicul electric fără a-și face griji cu privire la autonomia limitată, scrie Business Insider.
Cu toate acestea, deși aceste vehicule par să ofere soluția perfectă, prețurile lor au început să crească semnificativ. În iulie, prețul mediu al unei mașini hibride plug-in a fost de aproximativ 62.985 de dolari, conform datelor furnizate de site-ul de cumpărături auto Edmunds. Aceasta înseamnă cu 4.366 de dolari mai mult decât prețul mediu al unei mașini complet electrice, o diferență care surprinde mulți cumpărători.
Un nou avânt pentru hibride
Acum câțiva ani, mașinile hibride erau considerate o relicvă a pieței auto de dinaintea Tesla, dar situația s-a schimbat dramatic. Vânzările de mașini hibride au crescut cu aproape 31% în al doilea trimestru al acestui an, conform datelor de la Wards Intelligence. Această revenire spectaculoasă este rezultatul unei cereri tot mai mari din partea consumatorilor care caută o opțiune de mijloc între mașinile pe benzină și cele electrice.
Administrația Biden a recunoscut importanța acestor vehicule și le-a inclus în noile reglementări privind creșterea vânzărilor de mașini electrice, permițând ca vehiculele hibride plug-in să reprezinte cel puțin 13% din noile vânzări de mașini până în 2032. Această decizie a fost considerată o victorie pentru producătorii de automobile, care au susținut că regulile inițiale, care excludeau vehiculele parțial electrice, erau nerealiste.
Producătorii auto au reacționat rapid la această schimbare. În august, Ford a anunțat că renunță la planurile pentru SUV-uri electrice cu trei rânduri de scaune și le înlocuiește cu modele hibride. Deși această schimbare de strategie va costa compania aproape 2 miliarde de dolari, Ford speră să înlocuiască mașinile neprofitabile cu unele care pot aduce venituri mai mari.
Paradoxul cererii: de ce hibrizii plug-in stagnează pe loturile dealerilor
Deși cererea pentru mașinile hibride este ridicată, versiunile plug-in ale acestor vehicule stagnează pe loturile dealerilor mai mult timp decât mașinile complet electrice. Conform Edmunds, în luna iulie, mașinile electrice petreceau în medie 81 de zile pe loturile dealerilor înainte de a fi vândute, în timp ce hibrizii plug-in rămâneau acolo pentru 84 de zile.
Acest paradox poate fi explicat prin prețul ridicat al acestor vehicule. Deși hibrizii plug-in oferă un echilibru ideal pentru cei îngrijorați de accesul la stațiile de încărcare, se pare că pentru mulți cumpărători, prețul rămâne factorul decisiv. Mașinile hibride fără funcția de plug-in, care sunt mult mai accesibile, continuă să fie foarte populare. Acestea au un preț mediu de 43.142 de dolari, cu 4.574 de dolari mai puțin decât prețul mediu al oricărei mașini noi din aceeași lună.
O provocare pentru cumpărătorii de mașini ecologice
Goana după mașinile hibride plug-in a dus la o creștere a prețurilor, creând astfel o nouă provocare pentru cumpărătorii care caută soluții ecologice. În ciuda beneficiilor pe care le oferă, prețurile ridicate ale acestor vehicule îi fac pe mulți să reconsidere opțiunile disponibile. Rămâne de văzut cum va evolua piața pe măsură ce producătorii încearcă să echilibreze cererea și accesibilitatea, într-o lume în care tranziția spre vehiculele verzi devine din ce în ce mai importantă.