14 feb. 2024 | 10:00

De ce să nu-ți cumperi o mașină electrică. De ce sunt mai puțin fiabile decât autoturismele pe benzină sau motorină, ce probleme au

ACTUALITATE
De ce să nu-ți cumperi o mașină electrică. De ce sunt mai puțin fiabile decât autoturismele pe benzină sau motorină, ce probleme au

Într-o lume tot mai preocupată de impactul activităților umane asupra mediului, mașinile electrice (EVs) au fost promovate ca o soluție viabilă pentru reducerea emisiilor de carbon. Cu toate acestea, date recente publicate de Consumer Reports aruncă o lumină diferită asupra fiabilității acestor vehicule, comparativ cu autoturismele tradiționale pe benzină sau motorină.

Conform unui amplu clasament al fiabilității vehiculelor publicat de Consumer Reports, se pare că vehiculele electrice și hibridele plug-in se confruntă cu probleme semnificativ mai mari decât autoturismele alimentate cu combustibili fosili. Datele sugerează că EV-urile întâmpină cu 79% mai multe probleme de întreținere decât cele pe benzină sau motorină, în timp ce hibridele plug-in au înregistrat cu 146% mai multe probleme.

Citește și: Tesla ar fi mărit salariile mai multor angajați. Cât câștigi acum, dacă ești angajat la gigantul lui Elon Musk

Unde sunt problemele la mașini electrice

Studiul a analizat peste 330,000 de vehicule, inclusiv modele din perioada 2000-2023 și câteva lansate anticipat pentru 2024, investigând 20 de „zone problematice”. Acestea variază de la probleme relativ minore, precum frânele scârțâitoare sau ornamentele interioare rupte, până la probleme mai grave legate de transmisie, motor sau bateria EV. Se remarcă faptul că vehiculele cu motorizare pe aprindere internă (benzină sau motorină) au 17 zone problematice potențiale, mașinile electrice au 12, hibridele tradiționale au 19, iar hibridele plug-in au toate cele 20.

Tesla, odată aproape sinonimă cu vehiculele electrice, a înregistrat scoruri medii, comparabile cu mărci precum Chevrolet, Buick, Ram, Cadillac și Dodge. Deși trenurile de rulare EV ale companiei conduse de Elon Musk tind să aibă performanțe mai bune decât cele ale producătorilor tradiționali de automobile, problemele legate de caroserie, vopsea/ornamente și sistemele de climatizare au influențat negativ scorurile de fiabilitate.

Probleme la mașinile mild-hybrid și plug-in hybrid

În ciuda performanței slabe a hibridelor plug-in și a EVs, hibridele non-plug-in au înregistrat scoruri mai bune, suferind de 26% mai puține probleme decât vehiculele pe combustibili fosili. Printre cele mai fiabile mărci din acest spațiu se numără Lexus cu modelele UX și NX Hybrid și Toyota cu Camry Hybrid, Highlander Hybrid și RAV4 Hybrid.

În ceea ce privește mașinile complet electrice și SUV-urile, acestea au obținut scoruri medii mediocre: 44, respectiv 43. Pick-up-urile electrice, cea mai nouă gamă din acest segment, au înregistrat, probabil fără surprize, un scor și mai slab, cu o medie de 30. De exemplu, Toyota 4Runner SUV a fost descris ca „unul dintre cele mai fiabile modele din sondaj”, în timp ce pick-up-ul electric Tundra a primit scoruri slabe.

Citește și: Mașinile electrice și temperaturile scăzute – tot ce trebuie să știi dacă vrei să conduci iarna. Ce se întâmplă cu bateriile, autonomia, încărcarea

Aceste descoperiri subliniază provocările tehnologice și de fiabilitate cu care se confruntă industria vehiculelor electrice și hibride plug-in. În timp ce promisiunea unei mobilități mai curate rămâne atractivă, potențialii cumpărători ar trebui să fie conștienți de problemele de întreținere și fiabilitate semnificativ mai mari asociate acestor tehnologii emergente, comparativ cu autoturismele tradiționale pe benzină sau motorină. Această realitate impune o evaluare atentă a avantajelor și dezavantajelor înainte de a face pasul către achiziționarea unui vehicul electric sau hibrid plug-in.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele