09 oct. 2024 | 10:30

Dacia Sandrider, pe primul loc în Raliul Marocului: Performanță impresionantă la debut

ACTUALITATE
Dacia Sandrider, pe primul loc în Raliul Marocului: Performanță impresionantă la debut
Dacia Sandrider Foto: TopGear

Dacia și-a făcut debutul în Campionatul Mondial de Rally Raid cu modelul Sandrider, reușind să impresioneze în prima etapă a Raliului Marocului. Echipajul format din Nasser Al-Attiyah și copilotul Edouard Boulanger a încheiat prima zi de concurs pe prima poziție, lăsând în urmă echipe de prestigiu și aducând Dacia în prim-planul competițiilor internaționale. Raliul Marocului, care are loc între 7 și 11 octombrie, este prima competiție oficială la care participă Dacia Sandrider, iar rezultatele de până acum arată potențialul imens al echipei românești.

După prima etapă, echipajul lui Al-Attiyah a ocupat locul întâi, iar celelalte două echipaje Dacia s-au situat între primele opt. În a doua etapă, toate cele trei echipaje erau clasate în top 10 la mijlocul zilei, iar la final, echipajul Al-Attiyah – Boulanger a rămas pe locul 2, în timp ce Sebastian Loeb a urcat pe poziția a treia. Astfel, după primele două zile de concurs, Dacia continuă să conducă în clasamentul general al competiției, cu Al-Attiyah și Boulanger pe prima poziție.

Dacia Sandrider: debut impresionant într-o competiție internațională

Dacia Sandrider este rezultatul unei colaborări între Renault Group și specialiștii de la ProDrive, mașina fiind dezvoltată pe platforma BRC Hunter T1+. Proiectul Sandrider a fost inspirat de conceptul Dacia Manifesto, prezentat publicului acum doi ani la Paris, și reprezintă un pas important pentru Dacia în competițiile de rally raid. Acest model a fost testat anterior în Franța și Maroc, în condiții similare cu cele din Raliul Dakar, următoarea provocare majoră pentru echipă.

Vehiculul are un șasiu tubular, caroserie din fibră de carbon și un motor V6 de 3.0 litri, biturbo, capabil să genereze o putere maximă de 359 CP și un cuplu de 539 Nm. Cutia de viteze este secvențială, cu șase trepte, iar anvelopele speciale sunt montate pe jante de 17 inchi. Cu o lungime de 4,14 metri și o lățime de 2,30 metri, Dacia Sandrider oferă stabilitate și performanță în condiții extreme, având o structură compactă, dar puternică, ce îi permite să concureze la nivel înalt.

Pregătiri pentru Raliul Dakar: obiectivul Dacia

După succesul de la Raliul Marocului, următorul mare test pentru echipa Dacia Sandrider va fi Raliul Dakar, una dintre cele mai dificile competiții de rally raid din lume. Startul oficial al competiției este programat pentru începutul lunii ianuarie 2024, iar Dacia și-a propus să câștige Dakar în următorii doi ani. Colaborarea cu ProDrive și echipa Alpine Racing este esențială pentru a dezvolta un vehicul de top care să facă față provocărilor Raliului Dakar, cunoscut pentru traseele sale dificile și condițiile extreme.

Până acum, Dacia a demonstrat că poate concura la cel mai înalt nivel, iar debutul excelent din Raliul Marocului oferă speranțe mari pentru sezonul viitor. Dacia Sandrider este mai mult decât un simplu vehicul de concurs, este o manifestare a ambițiilor mărcii românești pe scena internațională a sporturilor cu motor. Cu un echipaj experimentat și o mașină pregătită pentru provocările extreme, Dacia este gata să scrie istorie în competițiile de rally raid.