Cum dai mai mult pe asigurarea auto, chiar dacă nu ai făcut vreodată un accident. Ce te dă de gol, de fapt
De regulă, asigurarea auto pentru șoferi poate crește dacă ai accidente rutiere la activ. Totuși, nu mereu este așa, după cum vei afla în cele ce urmează.
Cum s-a trezit un bărbat cu asigurarea crescută
Un exemplu este povestea lui Kenn Dahl, în vârstă de 65 de ani, proprietar al unei companii de software din apropierea orașului Seattle, care conduce un Chevrolet Bolt închiriat și nu a fost niciodată implicat într-un accident. Cu toate acestea, în 2022, a fost surprins să constate un lucru interesant: costul asigurării sale auto a crescut cu 21%.
În căutarea explicației, a descoperit că un factor major a fost raportul său LexisNexis, un broker global de date, care conținea informații detaliate despre fiecare călătorie efectuată cu mașina sa în ultimele șase luni.
Aceste informații includeau distanța parcursă, orele de început și de sfârșit ale călătoriilor, precum și date privind excesul de viteză, frânările bruște și accelerările haotice.
Aceste date au fost furnizate de General Motors, producătorul lui Chevy Bolt, și au fost analizate de LexisNexis pentru a crea un scor de risc utilizat de companiile de asigurări pentru a stabili tarife personalizate.
Această practică face parte dintr-o tendință mai largă în industria asigurărilor auto din SUA, în care companiile de asigurări încurajează șoferii să instaleze dispozitive în mașini sau să descarce aplicații pentru smartphone-uri care să le monitorizeze obiceiurile.
Totuși, mulți șoferi sunt reticenți să participe la aceste programe, așa că unele companii auto au început să colecteze date direct de la vehiculele conectate la internet pentru a le folosi în stabilirea tarifelor de asigurare.
Confidențialitatea datelor, un vis frumos
În cazul lui Dahl și altor șoferi, datele de conducere au fost colectate fără ca ei să știe sau să fi consimțit în mod conștient la acest lucru.
De exemplu, unii șoferi cu vehicule fabricate de General Motors erau urmăriți chiar și atunci când nu au activat o funcție specifică de monitorizare a comportamentului de conducere.
Aceste practici ridică întrebări cu privire la confidențialitatea datelor și la modul în care sunt utilizate informațiile despre conducerea persoanelor în stabilirea tarifelor de asigurare.
Companiile auto și brokerii de date care colectează și vând aceste informații susțin că au consimțământul șoferilor și că folosesc datele pentru a promova siguranța rutieră și pentru a oferi tarife mai personalizate.
Cu toate acestea, unele dintre aceste practici sunt opace pentru consumatori, iar mulți nu sunt conștienți de modul în care datele lor sunt colectate și utilizate de către companiile auto și de asigurări.
Această situație ridică îngrijorări cu privire la confidențialitatea datelor și la transparența practicilor din industria auto și de asigurări din SUA.
În timp ce unii consideră că asigurările bazate pe utilizare sunt benefice pentru promovarea siguranței rutiere, alții sunt îngrijorați de modul în care datele lor personale sunt colectate și utilizate fără consimțământul lor explicit.