30 mai 2024 | 09:00

Costul ascuns al mașinilor electrice, dezvăluit de șoferii frustrați. Totul pleacă de la anvelope și greutatea fabuloasă a autoturismelor

ACTUALITATE
Costul ascuns al mașinilor electrice, dezvăluit de șoferii frustrați. Totul pleacă de la anvelope și greutatea fabuloasă a autoturismelor

În timp ce mașinile electrice câștigă tot mai multă popularitate datorită avantajelor lor ecologice și economiei de combustibil, un aspect mai puțin discutat este costul ascuns al întreținerii acestora, în special în ceea ce privește anvelopele.

Proprietarii de mașini electrice încep să descopere că durata de viață a anvelopelor este mult mai scurtă decât se așteptau, ceea ce duce la cheltuieli suplimentare considerabile.

Durata scurtă de viață a anvelopelor

Un exemplu elocvent este cazul lui Jim Bassett, un pasionat de mașini în vârstă de 80 de ani, care a descoperit că anvelopele noului său Volkswagen ID.3 au avut nevoie de înlocuire după doar 12.000 de kilometri. Acesta a fost nevoit să plătească 354 de euro pentru a înlocui cauciucurile din spate, o situație pe care nu o mai întâlnise în toată experiența sa de șofer.

„Nu mi-a venit să cred când mi s-a spus că trebuie să le înlocuiesc. Sunt destul de bătrân și am avut mașini toată viața mea – nu a trebuit niciodată să schimb anvelopele atât de devreme”, a declarat Bassett. Această problemă nu este unică, alți proprietari de ID.3 apelând la forumuri online pentru a-și exprima frustrarea cu privire la durata scurtă de viață a anvelopelor. Greutatea mare a vehiculului și cuplul instantaneu specific mașinilor electrice sunt principalele cauze identificate pentru uzura rapidă a anvelopelor.

Greutatea și cuplul: principalii vinovați

Vehiculele electrice, cum este Volkswagen ID.3, sunt dotate cu baterii grele care contribuie semnificativ la masa totală a mașinii. Hatchback-ul de 41.290 de euro cântărește aproximativ 1.800 kg, comparabil cu un Jeep Wrangler 4×4. Această greutate suplimentară pune o presiune enormă pe anvelope, accelerând uzura acestora.

Organizația caritabilă pentru siguranța rutieră Tyresafe a explicat că puterea mare și greutatea vehiculelor electrice înseamnă că, dacă șoferul accelerează puternic în mod regulat, anvelopele sunt supuse unei presiuni enorme. Producătorii de anvelope precum Michelin și Goodyear au observat că anvelopele convenționale se uzează cu până la 50% mai repede pe vehiculele electrice decât pe cele cu motor pe combustie internă.

Costurile de întreținere crescute

Pe lângă uzura rapidă, costul anvelopelor pentru vehiculele electrice este, de asemenea, mai mare. Un studiu realizat de firma de tehnologie Epyx a arătat că anvelopele pentru vehiculele electrice au o durată de viață medie cu 6.350 de kilometri mai scurtă decât cele de pe mașinile pe benzină sau diesel. În medie, primul schimb de anvelope la mașinile electrice are loc după 29.000 de kilometri, comparativ cu 39.000 de kilometri pentru cele pe benzină sau diesel.

De asemenea, Epyx a constatat că anvelopa medie pentru vehiculele electrice costă 244 de euro, cu 90 de euro mai mult decât pentru mașinile pe benzină mai mari. Acest cost suplimentar, combinat cu necesitatea schimbării mai frecvente, poate face ca întreținerea unei mașini electrice să fie mult mai costisitoare decât se anticipează inițial.

Deși mașinile electrice oferă numeroase beneficii, inclusiv reducerea emisiilor de carbon și economii la costurile cu combustibilul, proprietarii ar trebui să fie conștienți de costurile ascunse asociate cu întreținerea acestora. Durata scurtă de viață a anvelopelor și costurile ridicate de înlocuire reprezintă provocări semnificative care ar trebui luate în considerare la achiziționarea unui vehicul electric.

În final, performanța șoferului, modul de conducere și condițiile de drum joacă un rol crucial în determinarea duratei de viață a anvelopelor. Producătorii și organizațiile de siguranță rutieră recomandă o conducere delicată pentru a maximiza durata de viață a anvelopelor, dar pentru mulți șoferi, costul total al deținerii unui vehicul electric poate fi mai mare decât se așteptau inițial.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele