Cât a ajuns să coste schimbul anvelopelor de iarnă. Banii sunt mulți, dar iarna se anunță atipică
După cum bine știu toți șoferii, odată cu venirea iernii suntem obligați să avem anvelope de iarnă. Dar, conform unei noi directive europene, în statele membre nu vor mai fi acceptate acele anvelope all-season M+S. Decizia va intra în vigoare de la 1 octombrie a.c. Cu toate astea, este important de știut cât a ajuns să coste schimbul anvelopelor de iarnă, iar o concluzie este că banii sunt mulți, chiar dacă iarna se anunță atipică.
Uniunea Europeană interzice anvelopele all-season M+S
În majoritatea țărilor europene, anvelopele de iarnă sunt obligatorii pentru mașini. În altele, acestea nu sunt obligatorii sau sunt folosite numai în condiții speciale.
Pe de altă parte, una din recentele directive europene impune noi modificări, și anume interzicerea folosirii de anvelope all-season M+S. Conform directivei, măsura va intra în vigoare de la 1 octombrie 2024, justificarea fiind că astfel e va intensifica creșterea siguranței rutiere în sezonul rece.
La baza acestei decizii stau și statisticile care arată o mare problemă a acestor tipuri de anvelope. Specialiștii spun că sunt extrem de ineficiente la frânare, pe perioada verii, dar mai ales pe perioada iernii. Aceleași date arată și o accentuată uzură a acestor anvelope, în raport cu cele specifice iernii.
Cât a ajuns să coste schimbul anvelopelor de iarnă
Având în vedere acest aspect, este clar că șoferii vor trebui să se orienteze doar către acele anvelope specifice sezonului rece, dar rămâne o întrebare: „Cât a ajuns să coste schimbul anvelopelor de iarnă?”.
Cu toții știm că, odată cu primii fulgi de nea, șoferii sunt obligați să-și schimbe anvelopele de vară cu cele de iarnă. Dar, cum aproape toate prețurile au crescut, este lesne de înțeles că și în acest caz vorbim de prețuri majorate.
În cazul în care nu ai anvelopele de iarnă, și și ești obligat să-ți cumperi, trebuie menționat că un schimb complet va ajunge aproape de 3.000 de lei, o sumă deloc de neglijat.
Banii sunt mulți, dar iarna se anunță atipică
După cum bine se știe, luna octombrie, cel puțin în teorie, este luna de la care se dă startul schimbărilor de anvelope. Dar, deși legislație în vigoare nu stabilește îăn mod clar o dată, sunt alți parametri care trebuie luați n seamă.
Spre exemplu, valorile termice, iar conform legislației, dacă acestea cad sub 7 grade, atunci clar va trebui să facem aceste schimbări. Într-adevăr, așa cum precizam, nanii sunt mulți în acest an, dar iarna se anunță atipică, conform informațiilor furnizate de meteorologi.
Deși legislația până în 2011 prevedea ca de la 1 noiembrie la 15 aprilie, vehiculele să fie echipate cu anvelope de iarnă, conform noii legi, startul este din luna octombrie. Asta dacă condițiile meteorologice impun acest lucru.
O condiție primordială este ca aceste anvelope să fie montate pe toate roțile atunci când drumurile sunt acoperite cu zăpadă sau gheață. Anvelopele trebuie să aibă o adâncime minimă a benzii de rulare de 1,6 mm pe cel puțin două treimi din banda de rulare. Anvelopele de iarnă pot fi utilizate numai dacă poartă un marcaj M+S sau M&S și/sau simbolul Alpine.