15 iul. 2024 | 08:00

Avertismentul lui Titi Aur despre schimbările recente din Codul Rutier. ”Nu este suficient să vii cu măsuri”

ACTUALITATE
Avertismentul lui Titi Aur despre schimbările recente din Codul Rutier. ”Nu este suficient să vii cu măsuri”

Recenta adoptare a unei ordonanțe de urgență care permite utilizarea imaginilor surprinse de camerele de monitorizare a traficului pentru a aplica amenzi directe șoferilor este văzută ca un pas important în descurajarea încălcării regulilor de circulație. Cu toate acestea, expertul în conducere defensivă Titi Aur avertizează că măsurile coercitive, deși necesare, nu sunt suficiente pentru a reduce semnificativ numărul accidentelor rutiere în România.

Necesitatea unei educații rutiere corespunzătoare

Titi Aur subliniază importanța educației rutiere, nu doar a aplicării stricte a regulilor. El consideră că trebuie să existe un echilibru între măsurile coercitive și educația rutieră continuă. Acesta propune introducerea unor programe educaționale de la nivelul școlii generale, până la cursuri complete și corecte în școlile de șoferi, și campanii constante de conștientizare după obținerea permisului.

„Nu este suficient să vii cu măsuri de coerciție, cu reguli sau cu regulamente care să ducă la pedepse, ci trebuie în paralel făcută și educație. Educație de școală generală, educație corectă în școala de șoferi și completă în școala de șoferi, educație după școala de șoferi și tot felul de campanii prin care să transmiți mesaje.”

Titi Aur atrage atenția asupra faptului că multe țări civilizate au reușit să reducă numărul de accidente printr-o combinație eficientă de educație și măsuri coercitive. Astfel, doar aplicarea amenzilor și sancțiunilor nu va rezolva problema dacă nu este însoțită de o educație rutieră adecvată și constantă, conform Antena 3 CNN.

Rolul crucial al autorităților

Schimbările recente în Codul Rutier includ și măsuri precum supravegherea constantă a șoferilor prin camere video și testarea alcoolului pentru bicicliști și utilizatorii de trotinete. Titi Aur susține că aceste măsuri sunt binevenite, dar necesită implicarea activă a mai multor ministere și autorități pentru a fi cu adevărat eficiente.

„Din păcate, aceste măsuri sunt venite din partea Ministerului de Interne și sunt foarte binevenite, doar că trebuie să vină și din partea Ministerului Transporturilor, din partea Ministerului Educației. Să vină acel set de măsuri prin care să aducă educația corectă.”

De asemenea, expertul a punctat că măsurile educative ar trebui să fie susținute și de Ministerul Educației și Ministerul Transporturilor, nu doar de Ministerul de Interne. Doar printr-o colaborare între aceste instituții se poate crea un set complet de măsuri care să reducă semnificativ numărul accidentelor rutiere.

Statistici alarmante și necesitatea schimbării

România se confruntă cu un număr alarmant de accidente rutiere, cu multe victime și răniți zilnic. Titi Aur subliniază că, deși autoritățile sunt preocupate de multe alte probleme, siguranța rutieră ar trebui să primească o atenție mai mare.

„Și România rămâne, într-adevăr, cu cele mai multe victime pe șosea, cu cel mai mult sânge pe șosea. Ieri, cinci tineri din care trei morți, doi răniți grav pe la Timișoara… În fiecare zi avem patru-cinci morți, avem 10 răniți grav și 70-80 de răniți ușor în fiecare zi.”

Pentru a combate această situație, Titi Aur sugerează că este nevoie de măsuri integrate care să includă atât coerciția cât și educația, pentru a schimba mentalitatea și comportamentul șoferilor pe termen lung. Doar astfel, România poate spera să îmbunătățească siguranța rutieră și să reducă numărul tragediilor pe drumurile sale.

În concluzie, adoptarea unor măsuri coercitive este un pas important, dar nu suficient. Educația rutieră continuă, campaniile de conștientizare și colaborarea între diferite ministere sunt esențiale pentru a crea un mediu rutier mai sigur în România.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele