Abonații Orange, ținta unei fraude în numele UPS! Mesajul pe care l-au primit și nu trebuie să-l deschidă vine de la 1898
În ultimele zile din luna septembrie, tot mai mulți abonați Orange au fost ținta unei tentative de fraudă realizată în numele UPS.
Această înșelătorie are la bază un mesaj primit de utilizatori de la numărul 1898. Mesajul în cauză sugerează existența unui colet care trebuie ridicat, însă abonații Orange sunt sfătuiți să nu deschidă acest mesaj și să nu urmeze instrucțiunile din el.
Cum funcționează frauda
Frauda începe cu trimiterea unui SMS aparent legitim, care conține informații despre un presupus colet ce ar trebui livrat. Mesajul include de obicei un link către un site web, unde utilizatorii ar trebui să își confirme datele sau să efectueze o plată. În cazul specific semnalat de abonații Orange, mesajul provine de la numărul 1898.
„UPS: Coletul dvs. nr. ROS3RET45QR3 este supus unei taxe de 1,17 RON. Plătiți aici: ups-awb.com” este mesajul pe care l-au primit abonații Orange în data de 29 septembrie, la ore matinale.
Chiar dacă la prima vedere pare a fi un mesaj normal venit de la o firmă de curierat, este vorba, de fapt, doar despre o înșelătorie. Fraudele prin SMS sunt o metodă des întâlnită de a obține date personale sau financiare de la victime, iar un astfel de link poate duce fie la o pagină falsă care cere informații de plată, fie la un malware care poate infecta dispozitivul utilizatorului.
Sfaturi pentru utilizatori
În cazul în care primiți un astfel de mesaj, este esențial să nu urmați linkul și să nu oferiți nicio informație. Cea mai sigură acțiune este să contactați direct compania implicată, fie Orange, fie UPS, pentru a verifica legitimitatea comunicării.
O altă modalitate de verificare este prin accesarea paginilor oficiale, nu a linkurilor primite prin SMS.
Spre exemplu, la o verificare a numărului de colet pe site-ul oficial UPS, răspunsul este că nu există o astfel de livrare.