16 oct. 2023 | 14:25

Yamaha lansează un concept fabulos: Ce este Motoroid 2 și de ce ai vrea un astfel de motor

ACTUALITATE
Yamaha lansează un concept fabulos: Ce este Motoroid 2 și de ce ai vrea un astfel de motor

Când Yamaha a dezvăluit pentru prima dată conceptul de motocicletă electrică Motoroid în urmă cu aproximativ șase ani, arăta ca un instrument dintr-un film științifico-fantastic.

Un concept SF

Acum că firm a dezvăluit un nou Yamaha Motoroid 2, rafinat, motocicleta electrică cu auto-echilibrare pare că ar putea fi un pas mic și ciudat mai aproape de realitate.

Yamaha Motoroid 2 își permite libertăți semnificative în ceea ce privește designul său, evitând o mare parte din mecanica motocicletelor tradiționale.

Brațul oscillant din spate oferă suspensie ca majoritatea motocicletelor tipice, dar încorporează și un pivot care permite jumătății din spate a motocicletei să se sprijine independent pe față.

Citește și Honda are planuri mari pentru viitor: câte motociclete vrea să lanseze

Partea din spate găzduiește un motor butuc care este alimentat de un acumulator cu aspect destul de mic.

Furca față asigură direcția într-o metodă netradițională. Asta pentru că nu există ghidon ca pe o motocicletă convențională. În schimb, ghidonul a fost înlocuit cu mânere rigide – în esență, doar mânere de care să te agăți.

De fapt, nici măcar nu este clar cum se rotește furca față sau cum brațul pivotant din spate ar putea ajuta la direcție.

Motocicletă autonomă

Ceea ce este clar este că Yamaha Motoroid 2 este proiectat pentru a se autoechilibra și chiar potențial fără pilot, ceea ce înseamnă că se poate conduce și echilibra singur.

Când operează fără un șofer la bord, motocicleta poate utiliza recunoașterea facială și controlul gesturilor pentru a urmări o persoană din jur.

Citește și Toyota investește în mai multe vehicule electrice: piața bicicletelor electrice, noua țintă

Un suport central mare este proiectat să coboare atunci când Motoroid 2 încetinește pentru parcare. Standul poate fi ridicat autonom atunci când motocicleta decide să înceapă din nou să ruleze.

Iluminarea albastră accentuează o mare parte a caroseriei noi, care se ridică și peste zona rezervorului fals dintr-un motiv necunoscut.

Rivalii nu pierd timpul

În timp ce Yamaha este puțin probabil să producă o motocicletă electrică ca aceasta, este interesant că firma vede suficientă valoare în ideea de a dezvolta un al doilea concept și chiar de a dezvolta un prototip funcțional, despre care compania spune că va fi prezentat luna viitoare la Salonul de mobilitate din Japonia.

Spre deosebire de Yamaha, care a întârziat să îmbrățișeze motocicletele electrice de dimensiuni mari, producător japonez de motociclete Kawasaki se pregătește să înceapă livrările primelor sale două motociclete electrice, Ninja e-1 și Z e-1. Ambele sunt acum lansate pe piețele din America de Nord (SUA și Canada), precum și în Marea Britanie.

Citește și Kawasaki pregătește lansarea primelor motoare electrice: Cât costă Ninja e-1 și Z e-1

Motoroid 2 cu siguranță nu va ieși pe străzi în curând, dar Yamaha a dezvoltat și lansat mai multe scutere electrice de putere redusă, adoptând o abordare similară Honda, concentrându-se mai întâi pe scutere electrice.