Vision Neue Klasse de la BMW, aproape de lansare: schimbarea SF a constructorului german
BMW a spus că primele mașini de pe noua platformă vor fi un sedan de dimensiunea Seria 3 și un SUV de dimensiuni medii.
Conceptul complet electric Vision Neue Klasse de la BMW, care va fi dezvăluit luna viitoare, va prezenta o mașină aproape gata de producție, a declarat CEO-ul Oliver Zipse.
Versiunea de producție va fi pe drumuri în curând, a adăugat Zipse în timpul unui apel pentru câștiguri de joi.
Zipse a descris platforma electrică cu baterii Neue Klasse ca un „megaproiect” în cadrul BMW. „Este vorba despre nimic mai puțin decât viitorul mărcii BMW, al grupului BMW și al portofoliului nostru”, a spus el.
Zipse nu a oferit mai multe detalii despre ce model va previzualiza conceptul. Conceptul va fi dezvăluit pe 2 septembrie, înaintea spectacolului IAA Mobility de la München, care va începe pe 4 septembrie.
Mașina va fi al treilea concept Vision creat de BMW pentru a-și evidenția viitoarele tehnologii, în urma i Vision Circular, axată pe durabilitate, prezentată la expoziția de la München 2021 și a modelului i Vision Dee, axat pe digital, prezentat la CES din Las Vegas în ianuarie.
BMW a spus anterior că primele mașini de pe platformă vor fi un sedan de dimensiunea Seria 3 și un SUV de dimensiuni medii.
BMW va începe producția primelor mașini Neue Klasse în 2025 la noua sa fabrică din Debrecen, Ungaria, urmată de producția la fabrica sa din München începând cu 2026. Mașinile Neue Klasse vor fi, de asemenea, construite la fabrica BMW din Shenyang, China, începând cu 2026. , și la fabrica sa din San Luis Potosí, Mexic, din 2027.
Zipse a declarat anterior că mașinile Neue Klasse vor stabili „un punct de referință în ceea ce privește autonomia, viteza de încărcare și prețul”.
Celule noi, tehnologie AV
Platforma va folosi celule cilindrice nou dezvoltate despre care BMW spune că îmbunătățesc densitatea energiei cu peste 20%, viteza de încărcare cu până la 30% și autonomia de rulare cu 30%, în comparație cu tehnologia bateriei de astăzi.
Celulele vor folosi o substanță chimică pe bază de nichel cu conținut redus de cobalt și vor reduce producția de CO2 în etapa de producție cu 60%, a spus BMW.
BMW a spus anterior că platforma Neue Klasse va oferi condus autonom de Nivel 2+ și Nivel 3, cu L2+ referindu-se la mâinile de pe volan, dar ochii pe drum. Nivelul 3 va permite mașinii să preia conducerea în anumite circumstanțe, cum ar fi de-a lungul unei porțiuni de autostradă.
BMW a programat dezvăluirea mașinii pentru a coincide cu aniversarea a 60 de ani de la lansarea anterioară a mașinii sale Neue Klasse, un sedan de dimensiuni medii care a reînviat soarta mărcii în anii 1960, după ce compania s-a străduit să se impună cu modele mai mari.
BMW a lansat modelul cheie 1800 în septembrie 1963. Modelul 1800 a devenit de departe cea mai vândută versiune a gamei originale Neue Klasse.
Zipse a spus că BMW este pe cale ca mașinile complet electrice să reprezinte 15% din vânzările totale ale grupului în acest an. Livrările globale de vehicule complet electrice s-au dublat la 152.936 în prima jumătate a anului, reprezentând 12,6% din vânzări.