UE are o nouă problemă cu industria auto: Ce condiții trebuie să îndeplinească combustibilii sintetici
Combustibilii sintetici pot fi fabricați folosind energie durabilă, dar chiar și susținătorii susțin că va fi dificil să se obțină neutralitatea totală a emisiilor de carbon.
Uniunea Europeană urmează să ceară ca mașinile care funcționează cu combustibili electronici să fie 100% neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon dacă urmează să fie vândute după 2035, arată un proiect de document, după ce Germania a cerut ca mașinile cu combustibil electronic să fie scutite de la eliminarea treptată a noilor vehicule poluante.
Toate mașinile noi vândute în UE începând cu 2035 trebuie să aibă emisii zero de CO2, conform principalei politici climatice a UE pentru mașini, despre care țările au convenit la începutul acestui an.
Cu toate acestea, Comisia Europeană dezvoltă o rută legală pentru vânzările de mașini noi care funcționează doar cu combustibili electronici, care să continue și după 2035, după ce Germania a cerut această scutire.
Un proiect de propunere legală a UE, văzut de Reuters, a arătat planurile Bruxelles-ului de a stabili condiții stricte pentru mașinile cu combustibil electronic – care le impune să funcționeze cu combustibili complet neutri în CO2.
Combustibilii electronici sunt considerați neutri din punct de vedere al emisiilor de carbon atunci când sunt fabricați folosind emisii de CO2 captate care compensează CO2 eliberat atunci când combustibilul este ars într-un motor.
Proiectul mai strict
Proiectul de reguli ar fi mai strict decât normele privind combustibilii cu emisii scăzute de carbon din alte politici climatice ale UE. De exemplu, țările pot folosi anumiți combustibili pentru a îndeplini obiectivele UE în materie de energie regenerabilă dacă obțin o reducere a emisiilor cu 70%, mai degrabă decât 100%.
Nici comisia, nici ministerul german al transporturilor nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.
„În special când vine vorba de reducerea emisiilor de CO2 ale flotei existente – care cuprinde deja aproximativ 250 de milioane de vehicule în Europa astăzi – carburanții neutri din punct de vedere climatic pot juca un rol important în decarbonizarea transportului”, a spus BMW într-un comunicat.
„De aceea toate motoarele BMW sunt deja omologate pentru e-combustibili, cu condiția să respecte standardul actual de combustibil”.
Grupul industrial eFuel Alliance a spus că proiectul de propunere va interzice efectiv noile motoare cu ardere din 2035, dacă ar include emisiile de-a lungul lanțului valoric, precum și cele provenite de la producerea unui e-combustibil.
„O reducere de 100% a emisiilor este, prin urmare, aproape imposibilă”, a declarat Ralf Diemer, directorul general al grupului, într-un comunicat vineri.