28 mart. 2023 | 11:30

Ferrari și Porsche au planuri mari pentru e-combustibili: de ce sunt încântați producătorii auto de lux

ACTUALITATE
Ferrari și Porsche au planuri mari pentru e-combustibili: de ce sunt încântați producătorii auto de lux

Ferrari vede o durată de viață extinsă pentru motoarele cu ardere puternică după acordul UE cu Germania privind combustibilii sintetici.

Ferrari și Porsche vor beneficia de planuri de scutire a mașinilor care funcționează cu combustibili electronici de la eliminarea treptată a vehiculelor cu motor cu combustie, planificată de Uniunea Europeană în 2035.

„Veștile bune pentru noi, ca firmă, sunt că, pe lângă mașinile electrice, vom putea continua și cu cele cu motoare cu ardere internă”, a spus CEO Benedetto Vigna.

„Această decizie este foarte interesantă pentru noi, deoarece permite ICE-urilor să treacă dincolo de 2036”, a declarat el.

Ferrari, care este renumită pentru motoarele sale puternice pe benzină, nu a oferit niciodată o foaie de parcurs pentru a trece numai electric.

Compania produce deja mașini hibride plug-in și a promis primul său vehicul complet electric pentru 2025.

Vigna a spus că modelul complet electric va fi „o mașină unică”, dar nu a discutat niciun detaliu, adăugând că „păstrarea secretului face parte din rețetă”.

El a spus că se aștepta ca prețul e-combustibililor să scadă pe măsură ce aceștia sunt dezvoltați în următorii ani. „Sunt o tehnologie nouă și, ca pentru toate tehnologiile noi, au timp să devină mai ieftine”, a spus el.

Ferrari intenționează ca modelele complet electrice și hibride să constituie 80% din modelele din gama sa până în 2030, în timp ce 20% vor fi în continuare alimentate de motoare cu ardere internă.

„Acest lucru nu se schimbă”, a spus Vigna. „Nu vrem să le spunem clienților ce mașină să folosească. Vrem să punem la dispoziție trei tipuri de propulsie pentru ei – hibrid, electric și ICE – și ei vor alege.”

Vigna i-a asigurat pe investitori că planurile de investiții ale companiei nu vor fi afectate de motoarele cu ardere care vor avea o durată de viață extinsă, deoarece Ferrari deja „încorporase” acest scenariu în planul său de afaceri.

„Cifra pe care am dat-o (anul trecut) – 4,4 miliarde de euro (4,7 miliarde de dolari) pentru investiții în perioada 2022-2026 – este suficientă pentru a merge mai departe cu electrificarea și, de asemenea, cu ICE-uri care sunt compatibile cu e-combustibili”, el a spus.

Uniunea Europeană și Germania au ajuns la un acord care să permită vânzării mașinilor noi alimentate cu motoare cu combustie după termenul limită din 2035 dacă funcționează cu combustibili electrici neutri din carbon. Ministerul german al Transporturilor a blocat de săptămâni întregi planul UE, cerând o scutire pentru mașinile care folosesc combustibili electronici.

Ce sunt combustibilii electronici?

Combustibilii electronici, cum ar fi e-kerosenul, e-metanul sau e-metanolul, sunt obținuți prin sintetizarea emisiilor de CO2 captate și a hidrogenului produs folosind electricitate regenerabilă sau fără CO2.

Combustibilii eliberează CO2 în atmosferă atunci când sunt arși într-un motor. Dar ideea este că acele emisii sunt egale cu cantitatea extrasă din atmosferă pentru a produce combustibil – făcându-l neutru din punct de vedere al CO2.

Combustibilii electronici sunt „utili”

Grupul Volkswagen a spus că acordul e-combustibili va ajuta modelele cu volum redus, cum ar fi mașina sport Porsche 911. „Vedem e-combustibilii ca un plus util la flota existentă de motoare cu ardere și pentru aplicații speciale”, a spus VW, care numără Porsche printre mărcile sale.

„E-carburanții din energii regenerabile reprezintă o contribuție la mobilitatea durabilă – acordul oferă producătorilor și mai ales consumatorilor o perspectivă clară pentru planificare”, a spus producătorul auto.

W a adăugat că rămâne angajat în electrificarea gamei sale, cu scopul ca vehiculele electrice să reprezinte aproximativ 10% din vânzări în acest an și mai mult de jumătate la sfârșitul deceniului.

Eforturile VW privind carburanții sintetici sunt conduse de Porsche, care nu intenționează să producă un 911 electric. Porsche a investit într-o fabrică de e-combustibil în Chile.

CEO-ul Grupului VW și Porsche, Oliver Blume, a fost criticat anul trecut după ce a declarat, la un eveniment intern, că a făcut lobby cu succes pentru ca e-carburanții să fie incluse în acordul de coaliție al noului guvern german.

Acordul dintre UE și Germania este de așteptat să se schimbe puțin atunci când vine vorba de planurile pe termen lung ale producătorilor de automobile de a vinde doar mașini electrice cu baterii în Europa până în 2035, în afară de cele mai avansate vehicule.