UE ar putea distruge Google, din cauza încălcărilor antitrust: cum se apără gigantul tehnologic
UE ar putea distruge afacerea publicitară a Google din cauza încălcărilor antitrust.
„Este posibil ca Google să fi abuzat de poziția sa dominantă, favorizând propriile servicii adtech”, a scris Comisia UE.
Mai exact, Europa a acuzat Google de „practici abuzive în tehnologia de publicitate online” care ar putea duce la divizarea afacerii sale publicitare, a scris Comisia UE într-o declarație de obiecțiuni. În prealabil, a constatat că, întrucât este puțin probabil ca Google să-și schimbe comportamentul, doar „cesionarea obligatorie” a unei părți din serviciile sale ar răspunde preocupărilor legate de concurență.
Google are probleme cu UE
„Google este prezent la aproape toate nivelurile așa-numitului lanț de aprovizionare adtech”, a declarat vicepreședintele executiv, Margrethe Vestager, într-un comunicat.
„Preocuparea noastră preliminară este că Google s-ar putea să-și fi folosit poziția pe piață pentru a-și favoriza propriile servicii de intermediere. Acest lucru nu numai că a dăunat concurenților Google, ci și interesele editorilor, crescând, în același timp, costurile agenților de publicitate”.
Afacerea publicitară a Google este acum atacată pe mai multe fronturi. La începutul acestui an, Departamentul de Justiție al SUA (DoJ) a dat în judecată Google pentru a-și destrăma afacerea publicitară, acuzând-o că monopolizează ilegal piața. Aceasta, la rândul său, i-a forțat pe rivalii cheie din domeniul tehnologiei publicitare să abandoneze piața, i-a descurajat pe alții noi să se alăture și i-a lăsat pe cei puțini concurenți rămași „marginalizați și dezavantajați pe nedrept”, a spus autoritatea de reglementare.
Comisia UE a declarat că Google este dominant în aproape toate părțile tehnologiei publicitare prin intermediul serviciilor atât pentru agenții de publicitate, cât și pentru editori, împreună cu un schimb de reclame numit AdX.
„Cu alte cuvinte, suntem îngrijorați de două comportamente potențial anticoncurențiale ale Google, care sunt ambele legate de favorizarea AdX”, a scris Comisia.
Într-un caz, AdX a putut licita după ce toți ceilalți ofertanți au făcut acest lucru, iar în altul, a fost informat în avans cu privire la valoarea celor mai bune oferte de la rivali. În ceea ce privește oferta, Google Ads a plasat oferte aproape exclusiv pe propria bursă, oferindu-i un avantaj semnificativ față de bursele concurenților, potrivit UE.