Toyota nu este de acord cu regulile Euro 7: de ce nu reprezintă o soluție pentru producătorii auto
Directorul de operațiuni Toyota Europa, Matt Harrison, a spus că nu are sens să fie forțate costuri suplimentare asupra producătorilor de automobile pentru a respecta regulile Euro 7 atunci când investesc masiv pentru a îndeplini planul blocului pentru mașini noi cu emisii zero după 2035.
La fel ca majoritatea producătorilor de automobile din Europa, Toyota nu este de acord cu standardul Euro 7 propus de Uniunea Europeană pentru a reduce emisiile nocive din țeava de eșapament, cum ar fi oxizii de azot.
„Nu cred că aduce beneficii nimănui”, a declarat, directorul de operațiuni Toyota Europe, Matt Harrison, în cadrul Congresului Automotive News Europe 2023.
„Este una dintre problemele în care există acord în cadrul ACEA”, a adăugat el, referindu-se la grupul de lobby european al producătorilor auto.
Harrison și directorii companiilor rivale spun că nu are sens să forțezi costurile și investițiile suplimentare pentru producătorii de automobile între 2025 și 2027 pentru a îndeplini Euro 7, atunci când companiile fac investiții mari pentru a îndeplini planul blocului de a permite doar vânzările de mașini noi cu emisii zero după 2035, interzicând efectiv mașinile cu motor cu ardere internă și redundant Euro 7.
Harrison a spus că speră că „va predomina un anumit pragmatism” în Comisia Europeană. El nu se așteaptă ca noul standard să fie blocat cu totul, ci mai degrabă să fie diluat în „ceva mai realist”.
Emisii de CO2
Harrison a spus că reducerea emisiilor de CO2 ca parte a eforturilor UE de a reduce gazele cu efect de seră „nu va fi o bătaie de cap pentru Toyota”.
Legislația actuală a UE cere producătorilor de automobile să reducă emisiile medii de CO2 ale flotelor lor cu 55% în 2030 față de nivelurile din 2021.
Toyota se bazează în mare parte pe mașinile hibride pentru a-și decarboniza flota și a fost criticată pentru că întârzie să lanseze vehicule complet electrice.
Harrison estimează că ponderea vehiculelor electrice cu baterie (BEV) în vânzările Toyota în Europa va crește la 15% în 2025 și la 55% în 2030 de la zero în 2022.
„Vom fi gata să vindem 100% BEV din 2035, a spus el.
Întrebat despre momentul în care Toyota va lua în considerare localizarea producției de BEV-uri în Europa, Harrison a spus că „nu are rost să o localizăm până nu ajungem la scara potrivită, iar la 15% în 2025 nu am fi acolo”.
Momentul va veni probabil „la începutul celei de-a doua jumătate a acestui deceniu”, a spus el.
Pe măsură ce vânzările sale de BEV în Europa cresc, Toyota ar putea fi nevoită să ia în considerare construirea de baterii în regiune.
Harrison a spus că nu este intenția Toyota să producă baterii în Europa pe termen scurt, dar este o posibilitate pe termen lung.
Într-o primă fază a impulsului său electric, Toyota se va baza cel mai probabil pe producătorii locali de baterii, cel mai probabil din Europa Centrală din motive logistice. „Nu vrei să muți bateriile prea departe”, a spus Harrison.