Toyota are așteptări mari de la 2023: ce se întâmplă cu producția sa de vehicule
Toyota se așteaptă la o producție de până la 10,6 milioane de vehicule în acest an, dar avertizează că livrările finale ar putea fi cu 10% mai mici dacă problemele de semiconductori persistă.
Toyota se așteaptă ca producția de vehicule să depășească nivelurile dinainte de pandemie, prognozând o producție de până la 10,6 milioane de vehicule în 2023, avertizând în același timp că livrările finale ar putea fi cu 10% mai mici dacă nu va putea achiziționa suficiente piese, în special semiconductori.
Ținta recent emisă ar fi un salt semnificativ față de cele 9,2 milioane de vehicule planificate pe care producătorul auto le prognozează pentru anul fiscal până în martie.
Toyota a produs 9,05 milioane de vehicule în 2019.
În calitate de producător de automobile numărul 1 din lume, Toyota este un punct de referință pentru restul industriei auto globale și pentru furnizorii săi.
Grupul Volkswagen a declarat săptămâna trecută că se așteaptă ca blocajele de aprovizionare să se reducă și că este încrezător pentru 2023, invocând comenzi mai mari.
Optimism precaut
Chiar și așa, penuria de piese ca urmare a blocajelor legate de COVID a provocat industria, pe lângă creșterea costurilor pentru materiale și logistică.
„În prezent, lucrăm la un volum de producție cu un plafon de 10,6 milioane de unități pentru 2023”, a spus Toyota într-o declarație luni, adăugând că există o „interval de fluctuație a riscului descendent de aproximativ 10%”.
În ciuda prognozei unei redresări anul trecut, compania a trebuit să-și reducă perspectivele de producție pentru perioada curentă în noiembrie, invocând o lipsă persistentă de cipuri.
„După cum spune Toyota, această perspectivă ia în considerare riscurile negative din cauza achiziției de piese”, a declarat analistul Bloomberg Intelligence Tatsuo Yoshida.
„Ținta de 10,6 milioane de vehicule reflectă dorința clară și puternică a Toyota de a atinge acest obiectiv.”
Subliniind deficitul de cipuri, Toyota le-a oferit temporar cumpărătorilor de mașini noi doar o cheie inteligentă în loc de două la sfârșitul anului trecut, încercând să raționaleze semiconductorii.
Măsura s-a aplicat la 14 modele de vânzare în Japonia, inclusiv sedanuri Crown, hibrizi Prius și bZ4X complet electric.
„Situația din acest an rămâne dificil de prezis din cauza unor factori precum deficitul de semiconductori și răspândirea COVID-19”, a spus Toyota.