27 mai 2023 | 08:05

Toți pensionarii din România trebuie să știe: ce se întâmplă cu pensia ta și talonul, când nu ești acasă. Cât ”te așteaptă” la poștă

ACTUALITATE
Toți pensionarii din România trebuie să știe: ce se întâmplă cu pensia ta și talonul, când nu ești acasă. Cât ”te așteaptă” la poștă

Când vine vorba de pensiile românilor, pensionarii au la dispoziție mai multe mecanisme prin care pot intra în posesia banilor, dar cel mai popular dintre ele implică poștașul care îți bate la ușă. În situația în care nu ești însă acasă să primești banii și talonul de pensie, ar fi bine să ai în vedere câteva aspecte. Nu de alta, dar banii tăi nu adună prea mult la oficiul Poștei Române din localitate.

Probabil că nu se întâmplă foarte des și, de cele mai multe ori, aștepți pensia pe luna în curs ca pe pâinea caldă. Din acest motiv, când știi că vine poștașul cu talonul și banii, faci un efort să fii acasă. Există însă și excepții, iar dacă faci parte din categoria pensionarilor, ar trebui să ai în vedere câteva aspecte importante. Nu de alta, dar altfel ai mult de alergat după banii tăi.

De unde îți iei pensia, dacă l-ai ratat pe poștaș

În România, conform legii, dacă nu ești la domiciliu când vine poștașul cu pensia, îți poți recupera drepturile bănești de la cel mai apropiat oficiu poștal, dar doar pentru o perioadă de două zile lucrătoare, după ultima zi de plată a lunii respective. Înc azul în care ai ratat termenul, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii, unde pot fi ridicate ulterior.

”Pentru pensionarii avizaţi (cei care nu sunt găsiți la domiciliu) drepturile bănești și documentul de plată se pot ridica de la ghişeele poştale, în termen de două zile lucrătoare după ultima zi de plată a lunii respective.

În caz contrar, pensiile se întorc la casa teritorială de pensii de unde pot fi solicitate pentru reordonanțare la plată.

Pentru persoanele care încasează pensia în cont curent sau cont de card, în situația în care nu au fost găsite acasă și au fost avizate, documentele de informare cu privire la sumele plătite (taloanele mov), nesolicitate de beneficiari, se păstrează la sediul oficiului poștal până în ultima zi lucrătoare a lunii în curs.

Începând cu drepturile aferente lunii martie 2021, taloanele mov sunt arhivate la sediul Oficiului Județean de Poștă, respectiv al Oficiilor Poștale de sector pe o perioadă de 24 luni, fără a mai fi restituite caselor teritoriale de pensii.

Aceste documente de informare pot fi transmise, la cerere, la domiciliul persoanelor interesate – beneficiari sau împuterniciții acestora.

După expirarea celor 24 de luni, documentele de informare vor fi transmise către casele teritoriale de pensii”, atrag atenția oficialii de la Casa Naţională de Pensii Publice.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele