Tinerii nu mai vor să se facă cizmari sau zidari, ci oameni de afaceri: din păcate, mulți nu știu să lege două propoziții
Așteptările tinerilor din ziua de astăzi sunt colosale, deși mulți dintre ei dau dovadă de o lipsă crasa de cultură.
Îi vedem după modul în care vorbesc, se exprimă și se manifestă în spațiul public – numeroși tineri din ziua de astăzi nu cunosc noțiuni elementare de gramatică sau de cultură generală, dar când vine vorba despre pretenții nu-i întrece nimeni.
O analiză recent realizată în rândul reprezentanților generației Z arată că majoritatea se visează antreprenori și vor să studieze domenii legate de business. Ca referință, când vorbim despre această generație avem în vedere copiii născuți începând cu finele anilor 1990 și până în 2010.
Nu mai vrea nimeni să învețe o meserie în această țară?
Conform datelor IUF- The International University Fair, tinerii din generația Z își doresc să studieze business (61%), inginerie (53%), științe sociale (54%) și informatică (52%).
Mai mult, numeroși tineri au de gând să ia calea străinătății, atrași fiind de condițiile care li se promit peste hotare, atât pentru a studia, cât și mai târziu, când va fi nevoie să-și găsească un loc de muncă și să-și construiască un statut în societate.
Analiza citată arată că 11% dintre ei știu sigur că vor să rămână la studii în România, dar 89% încă își evaluează posibilitățile și iau în considerare atât studiul în țară, cât și în străinătate.
Unde ar pleca tinerii noștri în căutarea unui trai mai bun? Ei bine, se pare că foarte atractivă li se pare Olanda – aceasta este țara care se află în topul preferințelor celor ce iau în calcul să renunțe la România. Totuși, pe listă mai sunt și alte state, toate recunoscute în plan european pentru faptul că sunt dezvoltate, investesc masiv în educație și mai ales în cercetare și oferă cetățenilor cu studii superioare și abilități accesul la o viață tihnită și stabilă din perspectivă financiară. Vorbim despre țări precum: Danemarca, Germania, Elveția, Finalanda, Franța, Italia, Belgia.
Cei ce au analizat caracteristicile acestei generații îi descriu pe membrii săi ca fiind iIndependenți, pragmatici și adaptați la evoluția din zona tech.