Tesla, dată în judecată pentru inducerea în eroare a clienților. Ce acuzații aduc aceștia producătorului de mașini electrice
Tesla, cel mai mare producător de mașini electrice din lume, se confruntă cu acuzații grave din partea clienților săi. Compania condusă de Elon Musk a avut deja probleme, la începutul anului, când a fost amendată de Coreea de Sud pentru publicitate falsă în privința autonomiei autovehiculelor sale.
Tesla, dată în judecată pentru inducerea în eroare a clienților
Tesla se confruntă acum cu probleme asemănătoare în SUA, unde este acuzată de exagerarea voită a performanțelor EV-urilor sale, dar și de mușamalizarea plângerilor clienților. Trei proprietari de Tesla din California au intentat un proces colectiv prin care acuză compania controlată de Elon Musk de publicitate falsă.
Cei trei susțin că mașinile lor au avut o autonomie mult mai mică decât cea estimată de producător și nu au avut niciun succes, atunci când s-au plâns companiei.
Ei afirmă că, dacă ar fi știut adevăratele date despre autonomie, nu ar mai cumpărat autovehiculele sau ar fi plătit mult mai puțin pe ele, se arată în dosarul cazului.
Cei trei clienți acuză Tesla de fraudă, încălcarea garanțiilor și competiție neloială. Dacă procesul va primi statut de acțiune colectivă, ar putea acoperi toate persoanele din California care au cumpărat modelele Tesla Model 3, Model S, Model X și Model Y.
De asemenea, reclamanții speră în despăgubiri financiare a căror valoare nu a fost precizată. Compania nu a putut fi contactată pentru a comenta situația.
Ce acuzații aduc aceștia producătorului de mașini electrice
Procesul urmează dezvăluirilor făcute de o investigație Reuters ce a arătat că Tesla a început să modifice autonomia mașinilor sale electrice începând cu un deceniu în urmă.
Acestea erau prezentate cu date „umflate” în privința autonomiei cu bateria încărcată 100%, iar datele corecte erau oferite doar pentru autonomia cu bateria încărcată mai puțin de 50%.
„Colac peste pupăză”, investigația Reuters a dezvăluit că Tesla a creat o așa-numită „echipă de diversiune”, a cărei misiune era să convingă clienții să renunțe la plângeri ori să le mușamalizeze.
Nu este clar dacă Tesla folosește și la ora actuală această practică. În 2022, Agenția pentru Protecția Mediului din SUA i-a cerut companiei să micșoreze estimările privind autonomia modelelor din 2020.
De asemenea, Coreea de Sud a amendat-o, la începutul anului, cu suma de 2,2 milioane de dolari pentru că nu a informat corect clienții în privința faptului că autonomia mașinilor sale scade în condiții de vreme rece.
Tesla nu e singura companie care „umflă” datele despre performanțele mașinilor sale legate de autonomie. Un studiu SAE International a descoperit că mașinile electrice tind să aibă o autonomie cu 12,5% mai mică decât cea menționată de producători în reclame.
Raportul mai arată că datele oferite de Tesla potențialilor cumpărători sunt cele mai puțin corecte față de alte mărci și, de aceea, compania a încercat să reducă la tăcere clienții nemulțumiți.