29 iul. 2023 | 16:30

Soluțiile minune pentru o vacanță fără stres: sfaturile experților pentru zboruri relaxate INTERVIU

ULTIMA ORĂ
Soluțiile minune pentru o vacanță fără stres: sfaturile experților pentru zboruri relaxate INTERVIU

În această perioadă aeroporturile din lume sunt pline, iar specialiștii spun că este cea mai aglomerată vară după pandemie. Grecia, Spania sau Turcia sunt doar câteva dintre destinațiile preferate de turiști pentru vară. Playtech.ro a stat de vorbă cu reprezentații Wizz Air care au oferit câteva sfaturi pentru o călătorie fără prea multe probleme. De asemenea, reprezentanții companiei aeriene au explicat și ce trebuie să facă pasagerii dacă zborurile suferă întârzieri sau sunt anulate.

Concediile de vară și cozile de pe aeroporturi

Întrebare: Este cea mai aglomerată vară după pandemie? Sunt mai mulți oameni dornici să călătorească, comparativ cu anul trecut?

Răspuns: „De anul trecut, după ce au fost ridicate restricțiile de călătorie Covid, a existat o creștere semnificativă a pasagerilor dornici să călătorească ca înainte. De atunci, nu am observat o scădere a numărului de pasageri care zboară cu noi, iar tendința este în continuare în creștere.

În plus, în 2022, compania aeriană a transportat peste 9,5 milioane de pasageri către și dinspre România, un total de peste 45 de milioane de pasageri rezervând bilete cu Wizz Air în întreaga rețea. Acest număr este de două ori mai mare decât în ​​2021 (27,1 milioane de pasageri) și cu 10% mai mare decât în ​​2019”.

Întrebare: Totodată, majoritatea oamenilor își iau concediu în această perioadă și este mare aglomerație pe aeroporturi, cum putem reduce timpii de așteptare și care ar fi sfaturile companiei dumneavoastră pentru cei care pleacă acum în vacanță cu avionul?

Răspuns: „În timpul sezonului de vară, aglomerat din punctul de vedere al călătoriilor, îi sfătuim pe pasagerii noștri să exploreze serviciile pe care le oferim atunci când își rezervă biletele către destinațiile dorite. Unele aeroporturi oferă servicii care fac o călătorie mai relaxată.

Profitați la maximum de opțiunea Security Fast Track, care permite pasagerilor să treacă cu brio prin verificările de securitate chiar și în timpul orelor de vârf, minimizând timpul de așteptare. În plus, vă recomandăm lounge-urile din aeroporturi pentru o experiență de călătorie îmbunătățită”.

Care sunt cele mai căutate destinații. Sursa foto: Profimedia

Întrebare: Care sunt destinațiile preferate de români în perioada verii: S-a schimbat ceva în preferințe? Din cauza temperaturilor mari din Europa evită oamenii, de exemplu zonele calde?

Răspuns: „În timpul sezonului de vară, Wizz Air oferă o gamă variată de destinații din România, precum Nisa, Larnaca, Tenerife, Bari, Alicante, Malaga și multe alte destinații interesante.

În plus, există oferte contra-sezon, cum ar fi Dubai, Abu Dhabi, Jeddah și Riyadh. În ciuda căldurii, nu am observat o creștere semnificativă a pasagerilor care își schimbă planurile de călătorie. Cu toate acestea, recomandăm să adăugați WIZZ FLEX la rezervare în momentul achiziției. WIZZ FLEX permite tuturor pasagerilor să aibă flexibilitatea de a-și schimba ora de zbor sau destinația cu până la 3 ore înainte de plecare”.

Întrebare: Sunt oameni care renunță la zbor din cauza incendiilor, de exemplu din Grecia?

Răspuns: „Nu am observat o creștere semnificativă a numărului de pasageri care își anulează zborurile din cauza căldurii.

Dacă vremea caldă îi preocupă pe cei care caută o excursie în timpul verii, ne încurajăm clienții să adauge WIZZ FLEX la rezervare în momentul achiziției, o opțiune care permite tuturor pasagerilor să-și schimbe ora sau destinația zborului cu până la 3 ore înainte de plecare”.

Întrebare: Care este orașul care are cele mai multe zboruri alocate pe zi de către compania dumneavoastră?

Răspuns: „Londra este destinația cu cele mai frecvente zboruri săptămânale din România. Cel mai mare număr de frecvențe se înregistrează de la Otopeni, cu 33 de zboruri pe săptămână, urmate de 18 zboruri din Iași și 17 zboruri din Cluj către Londra”.

Întrebare: Recomandați o anumită perioadă a zilei pentru a ne planifica zborul? Dimineața, la prânz sau noaptea și cu cât timp trebuie să fim în aeroport pentru a nu pierde zborul?

Răspuns: „În calitate de companie aeriană, înțelegem că cel mai bun moment pentru a zbura poate varia în funcție de preferințele individuale și de planurile de călătorie. Oferim zboruri pe tot parcursul zilei, inclusiv dimineața, după-amiaza și noaptea, pentru a satisface diferite orare și nevoi.

În ceea ce privește ora recomandată pentru a ajunge la aeroport, sfătuim pasagerii să sosească cu mult înainte de ora de plecare programată. Ora specifică recomandată poate varia în funcție de aeroport și destinație.

Vă recomandăm să sosiți cu cel puțin 2 până la 3 ore înainte de plecare. Acest lucru oferă suficient timp pentru check-in, procedurile de securitate și alte formalități realizate înaintea zborului, asigurând o experiență de călătorie fără probleme și reducând riscul de a pierde zborul”.

Întrebare: Cât de importantă este asigurarea de călătorie?

Răspuns: „Planurile de călătorie sunt supuse unui grad de impredictibilitate și pot apărea circumstanțe neprevăzute, care au ca rezultat posibila anulare sau întrerupere a călătoriei. Pentru a vă proteja pe dumneavoastră și oricine vă însoțește, luați în considerare adăugarea unei asigurări de călătorie atunci când rezervați zborul. În prezent, Wizz Air oferă două tipuri de asigurări de călătorie:

Asigurare de călătorie completă: această opțiune include diverse beneficii, cum ar fi acces non-stop la asistență medicală de urgență, acoperire în cazul anulării, cheltuieli medicale în străinătate, bagaje pierdute sau furate, plecare ratată și deces accidental.

Asigurare de anulare: Această alternativă acoperă în mod specific problemele legate de anulare și oferă protecție în cazul în care trebuie să vă întrerupeți călătoria”.

Întrebare: Este recomandat să luăm oferte last minute sau să planificăm zborurile din timp?

Răspuns: „Sistemul nostru de prețuri este flexibil, ceea ce înseamnă că prețurile se pot modifica în funcție de diferiți factori. Îi sfătuim pe pasagerii noștri să-și planifice călătoriile din timp și să profite la maximum de tarifele mici disponibile pe site-ul companiei noastre.

De asemenea, este recomandat să includeți toate serviciile dorite în timpul rezervării inițiale, deoarece aceste produse și servicii pot costa mai mult dacă sunt adăugate ulterior.

De exemplu, servicii precum bagajele de cală, WIZZ Priority, WIZZ Flex și spațiul suplimentar pentru picioare ar trebui să fie adăugate, în mod ideal, în momentul achiziționării biletului pentru a profita de cele mai bune tarife”.

Întrebare: Ne puteți oferi câteva reguli de aur pentru bagajul de cală, fiind foarte multe persoane care călătoresc, există riscul să se piardă sau să se încurce?

Răspuns: „În sprijinul călătoriilor sustenabile, îi încurajăm pe pasagerii noștri să călătorească cu rucsacul inclus în prețul biletului. Cu toate acestea, pentru călătorii mai lungi, oferim o varietate de bagaje pe care pasagerii le pot lua cu ei.

Pasagerii au opțiunea de a adăuga un troller de 10 kg (max. 55x40x23 cm), care se așază în compartimentul de deasupra capului, precum și bagaje de cală, cu opțiuni de greutate de 10 kg, 20 kg, 26 kg sau 32 kg (149x119x171 cm). Există o limită maximă de 6 bagaje per pasager.

În plus, pasagerii cu WIZZ Priority pot aduce în cabină un troller suplimentar (max. 55x40x23 cm) și sunt chemați primii pentru îmbarcare și au un birou de check-in dedicat pentru bagajele lor.

 

Ce trebuie să facă persoanele cărora li s-au anulat zborurile? Și cum pot fi ei despăgubiți?

Din cauza numărului mare de pasageri există și întârzieri ale zborurilor, dar și situații în care cursa este anulată. Reprezentanții Wizz Air au explicat pas cu pas ce trebuie să facă pasagerii care au astfel de preobleme.

În cazul întârzierilor care au rezultat într-o așteptare de peste cinci ore, aceștia au posibilitatea, prin intermediul call center-ului, să solicite reprogramarea zborului, în limita locurilor disponibile, să primească rambursarea a 120% din tariful inițial achitat, sub formă de WIZZ credit pentru rezervările viitoare, sau să le fie rambursată valoarea integrală a biletului.

În cazul anulărilor, pasagerii au aceleași opțiuni de reprogramare sau rambursare, pe care le pot accesa online. Pasagerii afectați de anulări își pot reprograma călătoria online gratuit pe zboruri ulterioare, în limita locurilor disponibile, accesând contul Wizz Air, conform instrucțiunilor comunicate în notificarea trimisă prin e-mail. Pasagerii care au nevoie de asistență pentru reprogramarea zborului Wizz Air pot contacta Centrul telefonic pentru asistență specială și solicita ajutor la numărul de telefon cu tarif normal, indicat pentru fiecare țară.

Sfaturi de călătorie. Cum ne facem vacanța mai frumoasă

Pasagerii afectați de astfel de întârzieri semnificative sau de anulări sunt informați cu privire la orice modificare a zborului prin intermediul aplicației mobile, prin SMS și e-mail și pot obține asistență de la agenții de handling din aeroport responsabili de zborul respectiv.

De asemenea, compania aeriană recomandă rezervarea biletelor direct la Wizz Air, pentru a primi în timp util toate informaţiile necesare despre posibilele modificări şi ce acţiuni pot întreprinde pentru zborurile lor afectate, dar și pentru a beneficia de soluţiile self-service rapide şi disponibile non-stop, aflate la dispoziţia pasagerilor.

Totodată, în conformitate cu legislația europeană și politica companiei, Wizz Air asigură cazarea peste noapte a pasagerilor într-un hotel, în cazul zborurilor anulate sau redirecționate către o altă destinație decât cea inițială, precum și transferul pasagerilor între aeroport și hotel.

Atunci când următorul zbor Wizz Air către destinația inițială este efectuat la o dată ulterioară, pasagerilor le este asigurată cazarea pentru zilele premergătoare zborului respectiv. În cazul reprogramării zborului și achiziționării unui nou bilet de la un alt operator aerian, pasagerilor le este asigurată cazarea pentru o singură noapte.

În cazul în care disponibilitatea redusă și imposibilitatea agenților de handling de a găsi camere de hotel nu permit cazarea pasagerilor, aceștia sunt informați printr-un e-mail că pot căuta soluții de cazare pe cont propriu, având ulterior opțiunea să solicite pe website-ul companiei aeriene restituirea sumei achitate, într-o valoare rezonabilă, pe baza documentelor care atestă rezervarea camerei(lor) de hotel. De asemenea, în cazul întârzierilor mai mari de două ore, pasagerii au dreptul la vouchere pentru apă și alimente cu o valoare proporțională cu durata întârzierii.

În situația perturbării operațiunilor, cauzele pot fi de natură obiectivă (condiții meteo, greve ale personalului aeroportuar sau ale controlorilor de trafic aerian, bird strikes, probleme de handling cu bagajele sau lipsa de personal la nivelul agenților de handling, probleme în fluxul de verificare de securitate etc.) sau subiectivă (verificările tehnice neplanificate, blocaje operaționale etc.).

În momentul când apare o situație neprevăzută, fie de natură subiectivă, fie obiectivă, Wizz Air face întotdeauna eforturi pentru a limita întârzierile și pentru a evita anularea unui zbor. Întârzierea sau anularea oricărui zbor este ultima decizie luată după ce toate eforturile posibile au fost depuse pentru operarea normală a zborului respectiv. Prioritatea companiei este siguranța pasagerilor, a echipajelor și a aeronavelor sale.