Șeful CFR Călători ar putea fi demis după accidentul feroviar de la Galați. Precizările lui Grindeanu
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, joi, că a solicitat Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) să ceară Consiliului de Administraţie al CFR Călători să facă o evaluarea a managementului companiei, în contextul accidentului feroviar grav din Galaţi. Demnitarul s-a ferit să spună dacă trebuie să plece din funcţie directorul general Traian Preoteasa, ci trebuie să se pronunțe Consiliul de Administraţie al companiei.
Cad capete după accidentul feroviar de la Galați
„Atribuţiile unui ministru în ceea ce priveşte o companie care deja a făcut, conform unei borne din PNRR, selecţia Consiliului de Administraţie pe 109. Şi singura atribuţie pe care o are un ministru în acest moment şi am făcut-o şi asta e o informaţie în premieră este să cer Adunării Generale a Acţionarilor, care este dată de Minister, să ceară Consiliului de Administraţie să facă o evaluarea a managementul acestui companii. Şi am făcut acest lucru. Nu pot eu să spun dacă trebuie să plece Preoteasa. Consiliului de Administraţie trebuie să spună. Este 109. Eu am cerut ca AGA să ceară, la rândul ei, Consiliului de Administraţie să facă o evaluare”, a declarat Sorin Grindeanu.
De ce în România nu se poate întâmpla o tragedie ca-n Grecia
Referitor la faptul că Traian Preoteasa a precizat că, în ultimii 30 de ani, CFR Călători a avut buget de supravieţuire, nu de dezvoltare, Grindeanu i-a dat dreptate directorului general al companiei. „Şi lucrul acesta se vede. Se vede dacă de 20 de ani nu s-a cumpărat nicio nouă garnitură de tren”, a explicat ministrul PSD. Totuși, susține el, nu ar putea să se întâmple în România o tragedie feroviară ca în Grecia.
„Nu ar putea să se întâmple în România o tragedie ca în Grecia. Să ştiţi că acolo nu e gata ancheta. Nu poate să fie un director de companie vinovat, până la urmă, că un mecanic nu respectă culoarea roşie. Ce poate să fie vinovat, în schimb, directorul unei companii, că vorbim de CFR, că vorbim de rutier, etc, este dacă nu face norme şi verificări ale personalului şi ajung oameni să conducă locomotive, în cazul acesta, sau să aibă pe mână lor vieţilor altor oameni şi aceştia să nu fie testaţi destul. Tocmai de aceea am cerut o retestare a tuturor. Eu am cerut ca ministru şi, de asemenea, o reverificare a materialului rulant. Nu vă ascund că pe mine m-a uimit pur şi simplu informaţia că, în dimineaţa acelei zile, când s-a produs tragedia, acea locomotivă a ieşit din revizie tehnică. În acea dimineaţă. Nu avea voie să se întâmple aşa ceva”, a subliniat Grindeanu.
O persoană a murit, alte trei au fost rănite
Reamintim faptul că, sâmbătă seară, în gara din Galaţi, locomotiva unui tren a lovit un vagon de călători, accidentul soldându-se cu moartea unei femei şi rănirea a trei perssoane. Poliţiştii au deschis dosar penal pentru distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă, cercetările fiind continuate pentru stabilirea împrejurilor în care s-a produs tragedia feroviară.