Secretele afacerilor de succes: ce fac românii care au un business profitabil, nu e vorba de bani
Punerea în aplicare a unei idei de afaceri a devenit un obiectiv pentru mulți români, în această perioadă marcată de inflație, crize multiple și lipsă de predictibilitate. Oamenii tind să devină independenți financiari, iar cei cu spirit antreprenorial știu că drumul spre atingerea acestui ideal ține de deschiderea unei afaceri.
Până aici, lucrurile par simple, dar sigur ai observat și tu faptul că mulți români încearcă să facă afaceri, în varii domenii de activitate, însă foarte puțini reușesc să le mențină competitive și productive pe această piață globalizată marcată de o concurență acerbă.
Secretul românilor care fac afaceri de succes. Nu are nicio legătură cu banii!
Ce face diferența dintre un business de succes și un eșec total? Ai fi tentat să spui că banii pe care omul de afaceri îi investește, nu? Ei bine, desigur că este deosebit de important și capitalul financiar, însă mai important de atât, în zilele noastre, este capacitatea de adaptare la schimbare și adoptarea celor mai recente tehnologii.
Doar cine ține pasul cu evoluția tehnologică și cu digitalizarea are șanse de a supraviețui în mediul privat românesc al prezentului și viitorului.
Aceasta este concluzia pe care o putem contura ca urmare a celei de-a cincea ediții a proiectului „Digital Up – Dezvoltare Antreprenorială pentru IMM-uri”, iniţiat de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF) împreună cu Patronatul Femeilor Antreprenor (PFA), în parteneriat cu Visa, NOD şi Wingate Project, susţinut de Vodafone Business şi moderat de către jurnalistul Alessandra Stoicescu.
„Împreună cu partenerii noştri şi cu invitaţii la dezbateri punem accentul pe importanţa facilitării accesului antreprenorilor la expertiză şi la o serie de infrastructuri digitale, tehnologii, şi inteligenţă artificială. Afacerile, fie ele mari, sau mici, trebuie să se adapteze progreselor rapide ale tehnologiei pentru a supravieţui într-un viitor dominat de incertitudini, pentru a rezista în piaţă şi pentru a rămâne relevante pentru parteneri şi clienţi”, a transmis Cristina Chiriac, preşedinta CONAF.