Se elimină magazinele duty-free din aeroportul Henri Coandă: ce s-a întâmplat, de fapt, de ce dispar
Persoanele care călătoresc în această perioadă cu avionul și vizitează aeroportul „Henri Coandă” din București vor fi surprinse neplăcut când vor vedea că au dispărut serviciile duty-free.
Dacă te întristează această veste, prima informație ce trebuie punctată este aceea că vorbim despre o situație temporară.
Conform unei informări oficiale, suspendarea serviciilor comerciale tip duty-free în aeroportul Henri Coandă se va produce numai în perioada 1-8 iulie 2023.
,,Ca urmare a încetării contractului de asociere pentru spațiile duty free din aeroportul Henri Coandă, CN Aeroporturi București (CNAB) anunță că serviciile comerciale tip duty-free și conexe se suspendă în perioada 1-8 iulie a.c. Această perioadă este necesară pentru parcurgerea tuturor etapelor obligatorii în astfel de situații, cum ar fi efectuarea operațiunilor de inventariere, predare-primire etc. dar și pentru pregătirea spațiilor comerciale pentru funcționarea conform noului contract de închiriere, încheiat în urma unei proceduri transparente de licitație.
Atât CNAB cât și partenerii contractuali vor depune toate eforturile necesare pentru a redeschide toate spațiile comerciale la data de 9 iulie”, menționează reprezentanții Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).
De ce s-au închis toate magazinele duty-free de pe „Otopeni”?
Oficialii din cadrul companiei au ținut să le explice pasagerilor pe larg, cu lux de amănunte, cum s-a ajuns de fapt în această situație și ce s-a întâmplat, pentru ca oamenii să fie informați și să fie în cunoștință de cauză cu privire la motivele ce stau în spatele situației mai puțin plăcute pentru cei pasionați de cumpărături de pe aeroport.
„C.N. Aeroporturi București a lansat la finalul lunii mai procedurile de licitații cu strigare prin Bursa Română de Mărfuri pentru închirierea spațiilor cu destinație retail și alimentație publică în incinta Aeroportului Internațional Henri Coandă București. Pentru asigurarea unui număr cât mai mare de potențiali ofertanți, a fost transmise invitații – atât de către CN Aeroporturi București, cât și de către Bursa Română de Mărfuri – către un număr de 184 de societăți, inclusiv către cele mai mari 5 firme de profil.
Pentru închirierea spațiilor în vederea desfășurării activităților de retail, limita minimă a valorii de ofertate pentru spațiile comerciale (cu suprafața de aproximativ 1.930 mp), prețul minim de plecare în licitație este de 600 euro/mp/lună, exclusiv TVA, iar pentru spațiile auxiliare (magazii, depozite, vestiare cu o suprafață de aprox. 449 mp) se percepe un preț fix de 20 euro/mp/lună, fără TVA. Locațiile se licitează în pachet integral. Pentru închirierea spațiilor în vederea desfășurării activităților de alimentație publică, se licitează două loturi, în suprafață totală de 3598.16. Limita minimă a valorii de ofertare este de 235 euro/mp/lună, exclusiv TVA.
Pentru spațiile auxiliare (magazii, depozite, vestiare) se percepe un preț fix de 20 euro/mp/lună, fără TVA. Locațiile se licitează pe loturi. Durata contractelor de închiriere este până la 31.12.2023, cu posibilitate de prelungire de maximum 90 de zile. Licitațiile sunt organizate pentru închiriere pe termen limitat, întrucât în acest moment sunt în desfășurare procedurile premergătoare licitațiilor pentru închiriere pe termen lung, în colaborare cu consultantul desemnat printr-o procedură de achiziție publică.
În acest fel se asigură continuitatea serviciilor pentru pasageri, astfel încât aceștia să beneficieze constant de servicii moderne de retail și alimentație publică, dar și continuitatea veniturilor din surse non-aeronautice pentru CNAB. Anunțurile de licitație sunt publicate transparent pe site-urile Companiei Naționale Aeroporturi București și Bursei Române de Mărfuri. Până astăzi, 9 iunie 2023, un număr important de potențiali ofertanți au vizitat amplasamentele”, arată comunicatul CNAB.