Se dau până la 1000 de lei angajaților, pe lângă salariu: opt din zece companii s-au aruncat deja la acest ajutor, ce faci cu banii
Autoritățile române au introdus în codul fiscal o serie stufoasă de de facilități fiscale și beneficii pentru angajați și angajatori. Cele mai multe dintre el însă, sunt opționale, nu au statut de obligativitate.
Un nou sondaj publicat de Mercel Marsh Benefits atrage atenția asupra unui studiu prin care aflăm că nu mai puțin de 82% dintre companiile din România au implementat pe lista beneficiilor pentru angajați acoperirea costurilor cu ochelarii de vedere. În privința sumelor suplimentare care ajung la angajați, în cazul a 80% dintre angajatori, acestea variază între 300 și 1000 de lei pentru fiecare persoană din firmă. Aproape 30% dintre companii vor suporta costurile, ori de câte ori este necesară modificarea dioptriilor, iar 24% acordă acest beneficiu doar o dată pe an.
Românii primesc ochelari plătiți de firmă, mulți dintre ei
Studiul realizat de firma de brokeraj în asigurări și consultanță de risc, pentru a oferi o imagine a ansamblu a realității din România, a inclus nu mai puțin de 80 de companii din 20 de industrii. Efortul științific s-a produs în contextul în care, prin Hotărârea de Guvern (HG) nr. 2028 din 9 august 2006, cu completările ulterioare, s-a introdus în țara noastră obligativitatea pentru angajatori de a asigura ochelari de protecție specifici activități celor care lucrează în fața unui monitor. Nu contează dacă angajații poartă sau nu ochelari cu prescripție medicală. Cea mai recentă decizie pe marginea subiectului a venit din partea CJUE, pe 22 decembrie 2022, când s-a hotărât că angajatorii sunt responsabili cu acoperirea costurilor cu ochelarii pentru angajații care își desfășoară activitatea de lucru în fața ecranelor.
Dintre companiile participante la studiu, aproximativ 60% se gândesc să implementeze aceste beneficiu pentru angajații lor, în timp ce 24% au inclus deja inițiativa în pachetul de beneficii extrasalariale oferite, conform economedia.ro. În final, concluzia analizei este că, în România, aproape jumătate dintre companiile respondente explorează diverse opțiuni pentru acordarea acestor beneficii, fie ca parte a asigurării de sănătate, prin parteneriate cu diverși comercianți de optică medicală, fie printr-un beneficiu acordat în mod direct către angajați.
“Companiile au înțeles deja avantajele pe care toate beneficiile legate de starea de bine și de sănătate a angajaților le aduc, atât din perspectiva competitivității pe piața talentelor cât și ca măsuri de prevenție și de creștere a productivității angajaților”, afirmă Anca Ene –Mercer Marsh Benefits Manager, Romania.