Schimbările importante de la Facebook și Instagram: dacă ai conturi pe platformele de socializare, trebuie să știi
Meta face mai mulți pași pentru a limita campaniile publicitare potențial dăunătoare. Compania impune mai multe restricții asupra capacității agenților de publicitate de a viza adolescenți. Astfel, începând din februarie, Facebook și Instagram nu vor mai permite companiilor să vizeze reclame către adolescenți în funcție de sex – doar de vârstă și locație.
În martie, Meta va extinde preferințele de reclame în Facebook și Instagram pentru a le permite adolescenților să vadă mai puține argumente de vânzare pentru un anumit subiect. Adolescenții ar putea deja ascunde reclamele anumitor agenții de publicitate, dar acest lucru le oferă posibilitatea de a minimiza automat categorii întregi, cum ar fi serialele TV sau încălțămintea.
Facebook și Instagram protejează adolescenții de pe platforme
Gigantul rețelelor sociale a impus restricții din ce în ce mai stricte asupra conținutului pe care adolescenții îl pot accesa. În 2021, Facebook și Instagram au interzis agențiilor de publicitate să folosească interesele adolescenților pentru a viza reclame. Instagram a făcut conturile private în mod implicit pentru adolescenții sub 16 ani, iar anul acesta a limitat conținutul sensibil pentru toți utilizatorii adolescenți noi. Meta a limitat, de asemenea, capacitatea adulților „suspecți” de a trimite mesaje adolescenților pe ambele platforme.
Aceasta este a doua modificare majoră a politicii publicitare într-o săptămână. Cu doar o zi înainte, Meta a lansat un sistem bazat pe inteligență artificială menit să reducă distribuția discriminatorie a anunțurilor. Tehnologia este lansată ca parte a unui acord cu guvernul federal, cu privire la acuzațiile conform cărora Facebook le-a permis companiilor să vizeze reclame bazate pe etnie și gen.
Ca și în cazul acelor eforturi anterioare, Meta are un stimulent puternic să acționeze. Procurorii generali din zece state investighează efectele Instagram asupra adolescenților, în timp ce Uniunea Europeană a amendat recent Meta cu echivalentul a 402 milioane de dolari, pentru că ar fi manipulat greșit setările de confidențialitate pentru utilizatorii mai tineri. Guvernele sunt îngrijorate că Meta ar putea exploata obiceiurile de utilizare ale adolescenților sau să-i expună la amenințări, inclusiv la conținut care ar putea duce la probleme de sănătate mintală. Noile măsuri nu vor rezolva aceste probleme, dar le-ar putea arăta oficialilor că Meta se gândește serios să reducă reclamele care vizează direct adolescenții.