Schimbare majoră la YouTube: trebuie să știi, dacă folosești serviciul deținut de Google
YouTube își regândește abordarea față de limbajul plin de “culoare”.
Într-o declarație pentru The Verge, compania deținută de Google spune că „face unele ajustări” unei politici despre blasfemie pe care a dezvăluit-o în noiembrie. Regula limitează sau elimină reclamele din videoclipurile în care cineva înjură în primele 15 secunde sau are „focalizare” a cuvintelor nepoliticoase pe tot parcursul clipului. Este garantat că YouTube va demonetiza complet un clip dacă înjurăturile fie au loc în primele șapte secunde, fie domină conținutul.
YouTube își face utilizatorii să plece de pe serviciu
Deși această politică nu ar fi neapărat o problemă în sine, YouTube a aplicat criteriile videoclipurilor încărcate înainte ca noua regulă să intre în vigoare. După cum explică Kotaku, YouTube a demonetizat videoclipurile vechi pentru canale precum RTGame. Producătorii nu au avut succes în a contesta aceste decizii, iar compania nu va lăsa utilizatorii să editeze aceste videoclipuri.
Comunicarea a fost, de asemenea, o problemă. De obicei, YouTube nu le spune celor care încalcă exact ce au greșit, iar creatorii tind să afle despre politica actualizată numai după ce serviciul video le demonetizează munca. Există și îngrijorări legate de inconsecvență. Unele videoclipuri sunt semnalate, în timp ce altele nu, iar un videoclip remonetizat ar putea pierde acel venit o zi mai târziu.
„În ultimele săptămâni am auzit de la mulți creatori cu privire la această actualizare”, a declarat purtătorul de cuvânt al YouTube Michael Aciman pentru The Verge.
„Acest feedback este important pentru noi și suntem în proces de a face unele ajustări la această politică, pentru a răspunde preocupărilor lor. Vom urmări în curând comunitatea noastră de creatori, de îndată ce avem mai multe de împărtășit”.
YouTube nu a spus exact ce intenționează să schimbe, așa că nu este clar dacă politica revizuită îi va satisface pe cei afectați. Deocamdată, creatorii nu vor avea prea multe soluții, decât să aibă grijă la folosirea limbajului licențios. Incertitudinea nu provoacă neapărat un exod, dar îi determină pe unii producători de videoclipuri să-și reducă dependența de YouTube ca sursă de venit.