01 feb. 2023 | 15:55

„Să fie bine, ca să nu fie rău”: Spotify, în creștere la abonați premium, dar pe minus la venituri

ACTUALITATE
„Să fie bine, ca să nu fie rău”: Spotify, în creștere la abonați premium, dar pe minus la venituri

Spotify tocmai și-a pus pe tapet veniturile din trimestrul IV și a anunțat că are acum 205 milioane de abonați premium, în creștere cu 10 milioane față de trimestrul trecut.

De asemenea, a realizat venituri de 3,17 miliarde de euro, așa că a depășit așteptările atât în ceea ce privește numărul de abonați, cât și în vânzări. În momentul de față, numără aproape 500 de milioane de utilizatori activi lunar, inclusiv în ceea ce privește nivelurile de abonați cu suport publicitar și cei care plătesc full.

Cu toate acestea, pierderile au continuat și au bifat 270 de milioane de euro, comparativ cu 39 de milioane de euro în aceeași perioadă a anului trecut, din cauza unor decizii pe care directorul executiv Daniel Ek le-a catalogat drept „prea ambițioase”.

Spotify a ridicat ștacheta prea sus

Pentru tot anul 2022, compania a raportat o pierdere netă de 430 de milioane de euro la venituri de 11,7 miliarde de euro.

Spotify a declarat că pierderile s-au datorat, în mare măsură, „costurilor mai mari ce au vizat angajații companiei, în primul rând din cauza creșterii numărului de lucrători și a costurilor de publicitate mult mai mari”, împreună cu fluctuațiile valutare care, la rândul lor, au contribuit la declin.

Acest lucru ajută la explicarea faptului că, săptămâna trecută, Spotify a anunțat că va concedia 6% din forța de muncă pe care o are, ca parte a unei restructurări la nivel de companie.

Luând în calcul acest anunț, trebuie menționat că directorul de conținut Dawn Ostroff a demisionat, ca mai apoi, Ek să zică că Spotify „va schimba fundamental modul în care operează la vârf”, inclusiv propriul său rol.

La acea vreme, Ek a adăugat că „în retrospectivă, am fost prea ambițios să investesc înainte de creșterea veniturilor noastre”.

În ceea ce privește trimestrul următor, Spotify estimează că va atinge o jumătate de miliard de utilizatori activi lunar și că va obține o creștere modestă la 207 milioane de abonați premium.

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele