20 iun. 2023 | 19:25

Robotaxiurile urmează ”să cucerească” un nou oraș: cine conduce cea mai nouă revoluție tehnologică

ACTUALITATE
Robotaxiurile urmează ”să cucerească” un nou oraș: cine conduce cea mai nouă revoluție tehnologică

Gigantul tehnologic Baidu a obținut licența pentru operarea comercială a serviciului său de transport complet fără șofer din Shenzhen.

Robotaxiurile Baidu sunt acum autorizate să ofere servicii de transport fără niciun operator de siguranță prezent în mașină, făcând din Shenzhen al patrulea oraș din China unde un astfel de serviciu este disponibil, după Wuhan, Chongqing și Beijing.

Cu această nouă licență, robotaxa Apollo Go de la Baidu va putea funcționa pe o suprafață de 188 de kilometri pătrați în Shenzhen, între orele 7:00 și 22:00. zilnic, găzduind atât navetiștii de dimineață cât și seara. Utilizatorii pot accesa în mod convenabil serviciul folosind aplicația sau mini-programul Apollo Go, precum și Hărți Baidu, aplicația Baidu și alte platforme.

Această extindere extinde în mod semnificativ domeniul de aplicare al operațiunilor comerciale de servicii de transport fără șofer Baidu la nivel național și deschide calea pentru extinderea viitoare către utilizatorii plătitori din China.

În august 2022, Baidu a primit primul permis al Chinei de a oferi publicului servicii comerciale de robotaxiuri fără șofer pe drumuri deschise, iar Apollo Go a început să furnizeze servicii comerciale de robotaxi în Chongqing și Wuhan, două dintre cele mai mari megaorașe ale Chinei.

Inovația la ea acasă

În 2022, numărul utilizatorilor activi ai Apollo Go aproape sa dublat față de un an mai devreme, iar procentul de utilizatori care au făcut plimbări mai mult de 4 zile pe lună a crescut cu 8,06% față de anul precedent. Peste 2 milioane de curse acumulate până în T1 2023.

În 2023, Baidu intenționează să pună în funcțiune încă 200 de taxi robot fără șofer și să opereze cea mai mare zonă de transport fără șofer din lume, contribuind la dezvoltarea rapidă și de înaltă calitate a industriei de conducere autonomă din China.

Baidu a investit miliarde în taxi-urile autonome în ultimul deceniu și tehnologia a ajuns departe, compania primind la finele anului trecut inclusiv dreptul de a le opera pe timp de noapte în orașul Wuhan.

Pentru mașinile autonome este o mare problemă circulația pe timp de noapte, pe ploaie, pe ceață sau pe ninsoare. Tehnologia a avansat însă, iar unele orașe au decis că aceste mașini pot circula în siguranță și în condiții de vizibilitate scăzută.