Renault pregătește un alt SUV: când apare noul Espace
Renault a repoziționat monovolumul Espace, care urmează să fie lansat în această vară, ca un SUV de dimensiuni medii, cu noua generație bazată pe un motor full-hibrid.
Renault a repoziționat Espace, primul monovolum din Europa când a fost lansat în 1984, ca un SUV de dimensiuni medii, cu accent pe eficiență și flexibilitate interioară.
Noul Espace, a șasea generație a modelului, va fi lansat în această vară în Franța, a declarat marți producătorul auto, când a dezvăluit modelul. Renault nu a anunțat un preț.
Espace, care va fi disponibil în configurații cu cinci și șapte locuri, este strâns legat de SUV-ul compact Austral, care a fost lansat anul trecut. Espace și Austral sunt construite în aceeași fabrică din Palencia, Spania.
La fel ca Austral, Espace folosește cea mai recentă versiune a platformei CMF-C/D a Alianței Renault-Nissan, care a fost optimizată pentru un grup motopropulsor complet hibrid. Cu 4.722 mm lungime, Espace este cu 140 mm mai lung decât totalul Austral; ampatamentul său lung de 2.738 mm este cu 70 mm mai lung decât cel al lui Austral.
Cele două modele vor împărți trenurile de propulsie, principala motorizare fiind E-Tech full hybrid de la Renault, bazată pe un motor pe benzină de 1,2 litri, în trei cilindri, cu 130 CP. Este cuplat la transmisia fără ambreiaj a Renault cu două motoare electrice – unul este demaror/generator – pentru o putere totală de 200 CP.
Renault nu a spus dacă va oferi versiuni non-hibride ale lui Espace, dar Australul are o opțiune de motor pe benzină mild hybrid de 48 de volți.
Mai scurt în exterior, mai lung în interior
Dar diferențele cheie sunt între a cincea generație Espace și noul model: a șasea generație Espace este cu 140 mm mai lungă decât versiunea actuală și cu 60 mm mai îngustă. Cu toate acestea, interiorul este cu 40 mm mai lung.
Noua versiune este cu 215 kg mai ușoară, cu reduceri de greutate în sistemul de propulsie (50 kg), platformă (43 kg), caroserie (38 kg) și în dimensiunile generale mai mici (84 kg).
„Punem Espace la dietă”, a declarat Bruno Vanel, șeful performanței produselor al mărcii Renault, la o avanpremieră a Espace săptămâna trecută la Paris. Aerodinamica este îmbunătățită, în parte pentru că noul model este cu 32 mm mai jos și are oglinzi retrovizoare mult mai elegante.
Accentul pe eficiența consumului de combustibil a dat roade, cu o cifră a emisiilor de CO2 de 104 g/km, care este cu 35 la sută mai mică decât actualul Espace, care nu oferea un sistem de propulsie hibrid.
Consumul de combustibil este de 4,6 litri la 100 km – cu 40 la sută mai bun decât modelul diesel actual – ceea ce înseamnă că noul Espace poate parcurge 1.100 km cu un singur rezervor de benzină. În Franța, principala piață a Renault, Espace nu va fi supus unei penalități de emisii.
Renault spune că sistemul hibrid permite lui Espace să circule în modul numai cu baterie pentru 80% din condusul urban.
Aplicații personalizate, actualizări prin aer
În interior, Espace are aceleași caracteristici ca și Austral, inclusiv sistemul de infotainment OpenR Link bazat pe Google de la Renault. OpenR Link include acum 39 de aplicații personalizate care au fost dezvoltate pentru Renault, dintre care multe sunt gratuite, deși unele se bazează pe abonament după o încercare gratuită, spune Renault. De asemenea, permite actualizările prin aer ale hărților Google și ale altor servicii.
Acesta va fi disponibil în trei niveluri de echipare, nivelul de bază Techno, sportul Esprit Alpine și Iconic axat pe lux. Vanel spune că Renault se așteaptă ca 80% dintre cumpărători să aleagă cele două niveluri de echipare superioare.
Un punct cheie de vânzare, spune Renault, este cea mai mare trapă fixă din sticlă de pe piață, cu 1.330 mm lungime și 840 mm lățime.
Se așteaptă ca vânzările în spațiu să fie împărțite în mod egal între cumpărătorii privați și cei de afaceri, a spus Vanel; va exista un model profesional vândut ca vehicul utilitar ușor în Franța.
Anteriorul Espace a fost un pilon principal al segmentului de monovolume și a fost primul monovolum european când plăcuța de identificare a fost lansată în 1984 ca vehicul dezvoltat inițial de constructorul francez de nișă Matra. Însă segmentul de monovolume a dispărut în mare măsură, cumpărătorii s-au orientat către SUV-uri. Unele dintre cele mai mari concurențe ale lui Espace, inclusiv Peugeot 5008, au fost reproiectate ca SUV-uri, în timp ce altele, cum ar fi Ford S-Max, au fost scoase de pe piață.
Vânzările în spații au scăzut în ultimii ani. În 2022, s-au vândut doar 1.135, iar în 2021, 2.773, conform cifrelor Dataforce.