01 mart. 2023 | 12:21

Rămâi fără bani pe card, dispar instant din cont: cum te protejezi de înșelătorii, ”oferte”, cele mai comune greșeli

BANI ȘI CURS VALUTAR
Share
Rămâi fără bani pe card, dispar instant din cont: cum te protejezi de înșelătorii, ”oferte”, cele mai comune greșeli

Fraudele online au ajuns să fie un fenomen extrem de răspândit, pe fondul digitalizării și al faptului că tehnologia devine o parte din ce în ce mai integrantă în viețile noastre.

Pentru a nu cădea victimă escrocilor online, de-a lungul timpului mai multe instituții publice sau private au lansat campanii de informare și conștientizare a publicului. De data aceasta, specialiștii din cadrul ING Bank trag un semnal de alarmă cu privire la modalitățile prin care infractorii încearcă să-ți fure banii din cont.

”ING Bank România lansează o nouă inițiativă de combatere a fraudelor în mediul online, un fenomen care a luat amploare în ultimii ani. În ciuda intensificării acțiunilor de informare cu privire la riscurile de fraudă, uneori, mirajul câștigurilor rapide este mai puternic, iar victimele continuă să cadă în capcana hoților de pe Internet”, anunță reprezentanții ING.

Escrocii au metode bine puse la punct. Iată cum îți fură banii, fără să-ți dai seama

Din nefericire, tehnicile lor sunt atât de elaborate, de bine puse la punct și de adaptate așteptărilor și vulnerabilităților utilizatorilor serviciilor online, încât foarte mulți oameni le cad victimă în fiecare zi.

Dacă vrei să nu te trezești fără economiile de-o viață din cont, trebuie să fii foarte atent la tot ceea ce ți se pare foarte tentant pe internet. Poate fi, de exemplu, un link care te duce către un așa-zis câștig irezistibil, cum ar fi o sumă de bani sau un telefon mobil.

Putem vorbi, de asemenea, despre un e-mail pe care-l primești de la atacatori, în care se folosesc de imaginea unei bănci și-ți solicită să-ți actualizezi datele bancare sau cele ale cardului.

E foarte populară și metoda prin care primești un SMS sau un mesaj pe o anumită platformă de socializare prin care ți se pune la dispoziție un link și ți se spune că ești beneficiarul unui livrări, al unui colet.

Dacă știi că nu aștepți nicio comandă, nu da click pe astfel de mesaje, șterge-le imediat. De asemenea, contactează-ți banca sau orice altă instituție publică sau privată în numele căreia primești un mesaj prin care ți se cer date personale, fie ele de pe buletin sau datele cardului.

„Un studiu recent realizat de Ipsos pentru ING arată că opt din zece români sunt de părere că atacurile cibernetice sunt în creștere, însă patru din zece încă spun că nu știu cum să procedeze în cazul unei fraude. Prin urmare, am decis să continuăm acțiunile de conștientizare privind tentativele de fraudă din mediul online. Cu toții am crescut cu basme și chiar și atunci când devenim adulți, poveștile ne farmecă în continuare și, uneori, ne dorim să trăim în ele. Fraudatorii mizează exact pe acest lucru si, pentru a se îmbogăți rapid, ne oferă roluri în poveștile lor false.

Digitalizarea are o mulțime de beneficii, însă trebuie să îi cunoaștem și riscurile. Când vine vorba de tranzacții financiare, cel mai bine este să fim suspicioși și să punem întrebări. Interlocutorul de pe Internet care ne spune cuvintele pe care vrem să le auzim se poate dovedi fraudatorul care vrea să ne golească contul. Dacă respectăm, însă, regulile de bază, putem evita aproape toate amenințările din mediul online”, spune Raluca Voicu, manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.