05 ian. 2023 | 15:25

Qualcomm vrea să rezolve problema semiconductorilor: cum ajută mașinile electrice și autonome

ACTUALITATE
Qualcomm vrea să rezolve problema semiconductorilor: cum ajută mașinile electrice și autonome

Noul cip Qualcomm va reduce costurile, deoarece funcțiile de conducere asistată și de divertisment erau gestionate anterior de diferiți semiconductori.

Qualcomm a dezvăluit un cip de procesor auto numit Snapdragon Ride Flex SoC care se ocupă atât de conducerea asistată, cât și de funcțiile cockpit, inclusiv de divertisment.

Anterior, aceste funcții erau gestionate pe diferite cipuri și fuzionarea lor poate ajuta la reducerea costurilor, a declarat Nakul Duggal, șeful departamentului auto Qualcomm.

„Evident că reduceți numărul de cutii fizice. Deci, se reduce la o singură cutie. Reduceți cantitatea de memorie de care aveți nevoie. Componentele externe suplimentare de care aveți nevoie, acestea dispar”, a spus Duggal.

Qualcomm și-a dezvoltat constant afacerea de automobile în ultimii ani, iar în septembrie a declarat că „conducta” de afaceri auto a crescut la 30 de miliarde de dolari.

Odată cu vehiculele electrice și caracteristicile autonome în creștere ale mașinilor, numărul de cipuri utilizate de producătorii de automobile este în creștere, iar piața auto a fost un domeniu cheie de creștere pentru producătorii de cipuri.

Duggal a spus că clienții auto încearcă deja noul cip și va fi disponibil comercial în prima jumătate a anului viitor.

Volkswagen unul dintre beneficiari

Divizia de software Cariad a Grupului Volkswagen a declarat că va procura cipuri de la Qualcomm pentru a dezvolta software de conducere autonomă, pe care VW a făcut parte principală a strategiei sale viitoare.

Qualcomm Technologies va furniza system-on-chips (SoC) din portofoliul său Snapdragon Ride pentru platforma software Cariad.

SoC-urile vor fi o componentă hardware importantă în platforma sa de calcul standardizată și scalabilă, a declarat Cariad într-o declarație de marți.

Platforma Cariad își propune să permită conducerea automată până la standardele de nivel 4, în care mașina se poate ocupa de toate aspectele conducerii în majoritatea circumstanțelor fără intervenție umană.

Nu au fost dezvăluite detalii financiare.