Producătorii auto din Europa, speriați de chinezi și americani: de ce se tem, care e marele pericol
Situația pieței auto europene este destul de delicată în acest moment. Deși cifrele oficiale indică faptul că mașinile continuă să se vândă foarte bine, producătorii pun în lumină numeroase probleme pe care le înfruntă în această perioadă și trag un semnal de alarmă autorităților responsabile.
Nemulțumirile producătorilor auto europeni sunt dintre cele mai diverse, dar în general aceștia afirmă că nu se mai simt suficient sprijiniți, riscând să piardă teren mult în fața concurenței de pe piața americană sau chineză.
Un mesaj dur a venit, de exemplu, din partea lui Luca de Meo, CEO al Renault Group și președinte în exercițiu al Asociației a Constructorilor Auto din Europa (ACEA).
De ce e grav ce se întâmplă pe piața auto europeană
„Astăzi, producătorii europeni de vehicule se confruntă cu o provocare foarte asimetrică. Nu mai conducem cursa tehnologică (…) Simultan, pe măsură ce stimulentele de cumpărare pentru vehicule cu emisii zero scad în UE, observăm un sprijin masiv pentru concurenții noștri din China și SUA. Toate acestea se întâmplă într-un context în care competitivitatea europeană generală se erodează”, a transmis oficialul.
La rândul său, directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, aduce propriile argumente în susținerea celor afirmate de colegul său din fruntea ACEA. „O provocare majoră pentru sectorul auto în ultimii ani a fost volumul mare de noi legislații, de la reducerea emisiilor de CO2 la țeava de eșapament, până la încorporarea criteriilor de sustenabilitate și de due diligence în legislația care privește industria auto.
Și în timp ce legitimitatea acestor inițiative nu este pusă sub semnul întrebării, iar industria investește mult în atingerea obiectivelor lor, Europa poate și ar trebui să facă mai mult pentru ca legislația să fie coerentă, realizabilă și competitivă într-un context global”, a transmis el.
Între timp, cifrele de pe piața auto a Uniunii Europene arată destul de bine, semn că pericolele semnalate de experți încă nu se materializează. Astfel, în februarie 2023, piața de autoturisme din UE a continuat să aibă o performanță bună, în creștere cu 11,5%, până la 802.763 de unități, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.