24 oct. 2023 | 14:25

Porsche se inspiră de la concurență: Producătorul german schimbă strategia de design

ACTUALITATE
Porsche se inspiră de la concurență: Producătorul german schimbă strategia de design

Michael Mauer spune că noii concurenți conduși de mărci de vehicule electrice din China îi fac pe managerii și designerii din Germania mai receptivi la conceptele de vehicule riscante.

Schimbare de design

După aproape douăzeci de ani în care au proiectat Porsche 911 și Cayennes, Michael Mauer spune că noii concurenți conduși de mărci de vehicule electrice din China îi fac pe managerii și designerii din Germania mai receptivi la conceptele de vehicule riscante.

Citește și Probleme pentru Audi și Porsche: Mii de modele rechemate în service

„Aceste startup-uri, fără moștenire, pot face lucruri complet diferit”, a spus Mauer, care este șeful departamentului de design la Porsche și Volkswagen Group. „Consider că de fapt este un lucru pozitiv, în calitate de designer, pentru că asta îi face pe factorii de decizie – adică consiliul de conducere – mai deschiși la minte.”

Germania a fost de multă vreme în fruntea designului auto, cu clasice durabile, cum ar fi Volkswagen Beetle, Porsche 911 și sedanurile BMW și Mercedes-Benz recunoscute instantaneu.

Tesla a schimbat industria

Dar producătorii de mașini actuali au văzut Tesla depășindu-i în tranziția EV, iar noua eră a sistemelor de propulsie cu baterii necesită o nouă interpretare a aspectului și funcționalității mașinilor, care rămân priorități de top pentru clienții care își aleg următorul vehicul.

Noile standarde pentru industrie evoluează rapid – de la design-uri ultra-moderne precum Cybertruck de la Tesla și P7 de la Xpeng, până la caracteristici la bord precum tabloul de bord 3-D al Li Auto și scaunele de masaj din modelele Zeekr ale Zhejiang Geely Holding Group.

Citește și Lotus vrea să lupte cu Porsche: Cât de puternic este noul Emeya, cât costă

„Întotdeauna am această imagine în capul acestei pietre pe care o arunci în viitor”, a spus Mauer, care conduce echipa de design Porsche din 2004. „Întrebarea este, cât de departe o arunc? A atinge exact acel punct favorabil, mergând suficient de departe în viitor, dar nu prea departe, este o adevărată provocare.”

Volkswagen probleme în China

VW a fixat o parte din diapozitivele sale în China pe pierderea din vedere estetica și caracteristicile mașinii care ademeneau clienții chinezi.

„Succesul pe care l-a avut marca Volkswagen în segmentul de volum s-a datorat, în opinia mea, faptului că s-a pus un accent puternic pe design și calitatea designului”, a spus Mauer. „Designul nu este cu siguranță cea mai mare problemă a companiei, dar este un domeniu în care încă pot realiza multe cu resurse relativ modeste.”

CEO-ul VW, Oliver Blume, a adăugat luna trecută designul unei liste de priorități în încercarea sa de a atrage mai mulți cumpărători de vehicule electrice și de a reduce cota de piață în China.

Mișcarea a întărit mâna designerilor pentru a crea un aspect distinct pentru mărcile companiei, care includ VW, Audi și Skoda. Scopul este de a oferi favoriților din trecut, cum ar fi VW Golf, o nouă întorsătură captivantă și de a susține proiectele EV de vârf.

Citește și Ford vrea să lupte cu Porsche și Aston Martin: Când apare Mustang GTD

Mauer, în vârstă de 61 de ani, și-a amintit de modernizarea designului BMW în urmă cu mai bine de un deceniu, când designerul șef al companiei de atunci, Chris Bangle, a redefinit aspectul Seria 5 și Seria 7. În timp ce puriștii au respins inițial schimbările, Mauer a spus că în cele din urmă a ajutat BMW să se poziționeze ca un producător de automobile mai modern, care ar putea câștiga noi clienți.

Mauer a spus că noile design-uri trebuie să reflecte o experiență de conducere care este mult mai conectată la lumea exterioară prin software și aplicații. Dificultatea este să găsești echilibrul corect.

„Cred că industria auto germană în special are potențialul de a fi mai bună”, a spus el.