Porsche mizează pe noul Cayenne: ce aduce nou, cât costă
Liftingul SUV-ului este printre „cele mai extinse upgrade-uri de produs din istoria Porsche”, spune directorul executiv.
Porsche Cayenne a primit un lifting extins, cu motoare mai puternice și un interior reproiectat, în primul rând digital.
Modelul Cayenne, dezvăluit la Salonul auto de la Shanghai, prezintă, de asemenea, un grup motopropulsor, un șasiu, un design și o tehnologie a mașinii semnificativ schimbate.
Cayenne de mărime medie va oferi mai multe caracteristici standard, inclusiv faruri cu LED-uri de înaltă definiție, management activ al suspensiei, roți de 20 de inch și tehnologie de siguranță.
Michael Schätzle, vicepreședinte pentru linia de produse Cayenne, a declarat că modelul 2024 este printre „cele mai extinse îmbunătățiri de produs din istoria Porsche”.
The
Cayenne introduce un concept axat pe șofer care îmbină lumea digitală cu cea analogică, împrumutând în același timp indicii de design de pe plăcuțele emblematice ale mărcii.
Inspirație după Taycan
Noile elemente de bord preluate de la Taycan fastback electric de la Porsche includ un grup de instrumente digital curbat de 12,6 inchi de sine stătător și o consolă centrală renovată. Un volan multifuncțional, introdus în Porsche 911 de ultimă generație, pune la îndemână comenzile modului de conducere și setările afișajului grupului de instrumente.
Selectorul de viteze al lui Cayenne este mutat în partea dreaptă a volanului, făcând loc pentru un controler mare de aer condiționat pe consola centrală. Orificiile verticale de aer își abandonează fantele tradiționale.
Un afișaj opțional pentru pasageri de 10,9 inchi care a debutat la Taycan duce distracția dincolo de scaunul șoferului. Pasagerii pot folosi ecranul tactil pentru a opera sistemul de navigație sau pentru a selecta conținut media. Tehnologia de atenuare a ecranului împiedică șoferul să vadă ecranul pasagerului.
În Europa, Cayenne primește upgrade la cele trei variante de motorizare.
Un V-8 de patru litri de 468 CP (474 CP) îl înlocuiește pe V-6 la Cayenne S. Un V-6 de 3,0 litri de 351 CP îl înlocuiește pe V-6 de 2,9 litri. Cayenne E-Hybrid folosește același V-6 cu un motor electric pentru o putere combinată de 464 CP. Capacitatea bateriei sale este crescută de la 17,9 kWh la 25,9 kWh, contribuind la oferirea hibridului o autonomie electrică de până la 90 km.
În afara UE, coupe-ul Cayenne Turbo GT este încă modelul de top pe majoritatea piețelor Porsche. Puterea motorului V-8 biturbo de 4,0 litri a fost mărită cu 19 CP la 650 CP.
Confort elegant
Cayenne primește o față actualizată, cu aripi cu stil, o capotă nouă și faruri reproiectate. Există un design actualizat al farului spate și o nouă fascie din spate cu suport integrat pentru plăcuță de înmatriculare.
Gama Cayenne merge pe o suspensie cu arc din oțel. Noile amortizoare cu tehnologie cu două supape oferă o călătorie confortabilă la viteze mici, o manevrabilitate mai bună în viraje și o gestionare îmbunătățită a pasului și ruliului.
Porsche a spus că suspensia pneumatică adaptivă opțională – standard la Cayenne Turbo GT – oferă mai multă stabilitate pentru manevrabilitate pe drum și off-road și reduce mișcarea caroseriei vehiculului în timpul condusului plin de spirit.
În Germania, Cayenne la prețuri încep de la 89.097 de euro. În SUA, prețurile încep de la 80.850 USD, inclusiv transportul.