Polestar vrea să lupte cu Tesla: Ce strategie vor să pună în practică
Filiala Geely s-a chinuit să câștige cotă de piață din cauza întârzierilor software și a concurenței din partea rivalilor precum Tesla, care vând modele alimentate cu baterii la prețuri mai mici.
Rivali cu Tesla
Polestar ia măsuri pentru a strânge mai mult capital pe măsură ce producătorul de mașini electrice se luptă cu un bilanț din ce în ce mai tensionat și cu arderea continuă a numerarului.
Compania ar putea încerca să strângă până la 1 miliard de dolari, potrivit unui dosar de săptămâna trecută la Securities and Exchange Commission. Mișcarea va permite Polestar să vândă treptat diferite tipuri de acțiuni pentru o perioadă de timp.
Deținut de Volvo Car și compania de investiții private a miliardarului chinez Li Shufu, producătorul s-a chinuit să câștige cotă de piață din cauza întârzierilor de software și a concurenței din partea Tesla și a producătorilor chinezi care vând modele alimentate cu baterii la prețuri mai mici.
Pierderi uriașe
Compania, care a pierdut 304 milioane de dolari în al doilea trimestru, a declarat în august că este finanțată până la sfârșitul anului și lucrează la opțiuni pentru perioada ulterioară. Acțiunile sale au scăzut brusc în acest an, pe fondul îngrijorărilor legate de livrările întâlnite.
Polestar și-a redus obiectivul de livrări pe întregul an la 70.000 de unități, de la 80.000 anterior.
Citește și Polestar 2 primește o serie de actualizări: cum devine mai performantă noua mașină electrică
Și-a propus să vândă 124.000 de mașini până în acest an, conform documentelor pe care compania le-a întocmit înainte de listarea la bursă anul trecut. Aceasta s-a bazat pe o gamă care ar fi inclus trei modele, Polestar 2, 3 și 4. Cu toate acestea, Polestar 2 este singurul pe drum în acest moment.
Probleme cu modelele noi
Compania produce în prezent vehicule în China și intenționează să producă și Polestar 3 la fabrica Volvo din SUA din apropiere de Charleston, Carolina de Sud. Polestar 3 a fost întârziat de probleme de software care au afectat și lansarea fratelui său, SUV-ul electric mare premium EX90.
În noiembrie anul trecut, Polestar a asigurat 1,6 miliarde de dolari în angajamente de finanțare de la Volvo și Li PSD Investment.
Directorul financiar Johan Malmqvist a declarat în timpul convorbirii cu veniturile companiei din al doilea trimestru că 1 miliard de dolari din cele 1,6 miliarde de dolari primite de Polestar de la Volvo și compania de investiții private a lui Li a fost folosit.
Citește și Polestar nu pierde timpul: când apare noul Polestar 2 și cât costă
Ultimul depunere la SEC ar trebui să fie văzută ca o „practică standard” pentru a oferi Polestar „flexibilitate de a strânge capital suplimentar”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei prin e-mail.
În timpul unui interviu cu Automotive News în septembrie, CEO-ul Thomas Ingenlath a declarat că firma caută modalități suplimentare de a strânge fonduri.
„Unul dintre motivele pentru care am listat compania a fost pentru ca diferiți proprietari să poată intra, făcând compania mult mai colorată și independentă”, a spus el. „Desigur, aceasta este ambiția noastră, dar micul nostru free float, în prezent 11,6 la sută, este un obstacol pentru ca acest lucru să se întâmple. Așadar, trebuie neapărat să lucrăm la creșterea free float”.