Piața auto din România ”merge ceas”: ce arată datele experților, cât au crescut înmatriculările
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/04/dacia-spring.jpg)
Martie continuă trendul stabilit de lunile anterioare din 2023, arată datele publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Luna martie 2023 este în creștere cu 52% față de perioada similară din anul 2021, cu 81,4% faţă de martie 2020 şi cu 21,5% faţă de martie 2019.
În primele trei luni, înmatriculările de autoturisme noi sunt în creștere cu 27,7% faţă de aceeași perioadă din 2022, iar autoturismele „electrificate” au o creștere de 34,8%, realizând o cotă de piață de 20,2%, conform economedia.ro.
Top 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după primele trei luni din anul 2023, este format din:
- Dacia (13.652 de unități);
- Renault (4.422 de unități);
- Ford (2.516 de unități);
- Hyundai (2.457 de unități);
- Mercedes Benz (2.404 de unități);
- Toyota (2.346 de unități);
- Skoda (2.218 de unități);
- Volkswagen (2.195 de unități);
- BMW (1.247 de unități);
- Suzuki (969 de unități).
Autoturismele (care reprezintă aproximativ 85% din total) au înregistrat, în luna martie 2023, un volum de 12.120 unități, cu 11,2% mai mult decât în luna similară din 2022.
În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 39,9%, în scădere cu 6,4% față de 2022, urmat de Clasa C cu o cotă de 30,4%, în creştere cu 6,5% și Clasa B cu o cotă de 19,9%, în creştere cu 2,5% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele trei luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o creștere de 1,6% față de cota deținută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 67,1%. In ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 2,6% față de ponderea din anul 2022 și dețin o cotă de 12,8% din total.
Mașinile electrice
Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețină, după primele trei luni din 2023, o cotă de piață de 20,2%, care depăşeşte cu 7,4% cota deţinută de motoarele diesel.
Autoturismele full electrice dețin o cotă de 8,6% din piață în primele trei luni ale anului 2023 față de anul 2022 când reprezentau 7,3%.
Cu atât mai mult, în primele trei luni din acest an, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului unde primele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt:
- Dacia Spring, cu 1.559 unități și o creștere de 63,8% față de aceeaşi perioadă a anului precedent;
- Renault Megane 217 unități, fără înmatriculări în perioada similară din 2022,
- Volkswagen e-UP!, cu 184 de unități, creștere de 132,9%,
- Tesla Model Y cu 142 de unități, în creștere cu 688,9%
- Tesla Model 3 cu 108 unități, în scădere cu 29,9% față de aceeaşi perioadă a anului 2022.