13 nov. 2023 | 10:04

Performanța Banca Transilvania la care nu se aștepta nimeni, s-a întâmplat de Black Friday 2023. Ce au făcut clienții băncii în ”Vinerea Neagră”

ACTUALITATE
Performanța Banca Transilvania la care nu se aștepta nimeni, s-a întâmplat de Black Friday 2023. Ce au făcut clienții băncii în ”Vinerea Neagră”

Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România după dimensiunea portofoliului și a numărului de clienți. În acest context, nu ar trebui să vină ca o surpriză majoră ce s-a întâmplat de Black Friday. De fapt, performanța gigantului de zilele trecute spune mai multe despre români, decât despre instituția bancară.

Pe 10 noiembrie 2023, vineri, a fost Black Friday în România la majoritatea magazinelor mari de la noi, online, dar și offline, în mall-uri. Cu această ocazie, într-o singură, la Banca Transilvania s-a marcat un record istoric, aproape 8 milioane de tranzacții într-o singură zi. Indiferent dacă am vorbit de carduri, POS-uri și bancomate, a existat o creștere cu 28% față de Black Friday 2022. Comparativ cu o zi obișnuită din an, numărul lor a fost de două ori mai mare.

Citește și: Anunțul momentului de la Banca Transilvania, o lovitură pentru clienți. Se întâmplă de la 1 ianuarie și te va costa scump

Banca Transilvania a înregistrat record după record

La fel de impresionant și fără precedent a fost faptul că, în intervalul 8:00 – 9:00 s-au înregistrat nu mai puțin de 600.000 de tranzacții. Un record de peste 500.000 de tranzacții efectuate prin toate canalele BT a fost susținut timp de nu mai puțin de 9 ore consecutiv, între 8:00 și 17:00. Tot atunci s-au văzut 260 de tranzacții într-o singură secundă.

Prin soluția de eCommerce a băncii, la clienții comercianți, s-au realizat aproximativ un milion de tranzacții. Comparativ cu o zi obișnuită, numărul de carduri de cumpărături emise prin BT Pay s-a triplat, numărul de majorări a limitei de credit pe card prin aplicație, de asemenea.

Ca referință, media de tranzacții pe oră desfășurate prin BT a fost de 340.000, mai mult cu peste 25% față de Black Friday 2022. Aceeași creștere de 25% s-a văzut la cumpărăturile în rate prin programul STAR al băncii, în timp ce valoarea tranzacțiilor efectuate cu BT Pay la POS-urile comercianților a sărit și ea cu 30%. Mai mult de jumătate dintre tranzacții au fost efectuate online.

Citește și: Banca Transilvania, o forță de neoprit în Europa, nu doar în România. Performanța la care nu se aștepta nimeni

Câți bani au cheltuit românii de Black Friday prin Banca Transilvania

Cel mai mare coș de cumpărături cu cardu BT a fost de 60.000 de euro în lei pentru o bijuterie. Valoarea medie a coșului de cumpărături de Black Friday achitat prin Banca Transilvania a crescut cu 50% față de o zi obișnuită la 173 de lei.

Banca Transilvania este principalul procesator de plăți din România. Are aproape 6 milioane de carduri emise și o rețeaua de acceptare a acestora la  peste 122.000 de POS-uri. Este și cea mai mare bancă din România și din sud-estul Europei după active, cu o cotă de piață locală de 20%. Are aproape 4 milioane de clienți, peste 10.000 de angajați, și 500 de sedii în 180 de localități.”, se mai arată în comunicatul instituției bancare.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele