18 sept. 2023 | 09:18

Părinții pot sta alături de copiii lor la creșă sau grădiniță. Cât timp le este permis să îi însoțească și în ce condiții

ACTUALITATE
Părinții pot sta alături de copiii lor la creșă sau grădiniță. Cât timp le este permis să îi însoțească și în ce condiții

Părinții au dreptul să stea alături de copiii lor la creșă sau la grădiniță, pentru o perioadă de timp, în anumite condiții, astfel încât să îi ajute pe cei mici să se adapteze.

Cât timp pot sta părinții alături de copiii lor la creșă sau grădiniță

Părinții pot sta alături de copiii lor în primele 10 zile de frecventare a unei creșe sau grădinițe, astfel încât să îi ajute să se obișnuiască cu noul mediu și cu separarea temporară de cel de acasă.

Nevoia copiilor de ajutor pentru adaptarea la creșă sau la grădiniță a fost luată în vedere în cadrul metodologiei de organizare și funcționare a creșelor și a altor unități de educație timpurie. Părinții pot beneficia de sfaturile educatorilor, care pot oferi servicii de informare și consiliere sau de educație parentală.

La articolul 17 al normei menționate este prevăzută posibilitatea părinților de a fi alături de copiii lor în primele zile de adaptare, ce sunt dificile pentru cei mai mulți dintre ei:

„După înscriere, părintele/ reprezentantul legal, în urma discuției cu personalul didactic, poate beneficia de un program special de acompaniere a copilului în timpul programului unității, pentru o perioadă de maximum 10 zile lucrătoare”.

Creșele la care părinții își pot însoți copiii

Părinții au dreptul să fie alături de copiii lor, timp de 10 zile lucrătoare, la creșe care sunt arondate unei unități de învățământ preșcolar cu personalitate juridică, cu program prelungit, conform avocatnet.ro.

De asemenea, părinții au acest drept la creșele arondate unei unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică care are în componență nivel preșcolar, inclusiv creșele confesionale care cer arondarea prin decizie a inspectoratelor școlare județene.

Mai au acest drept și părinții care și-au înscris copiii la creșe nearondate unei unități de învățământ, pentru care autoritățile administrației publice locale au calitatea de persoană juridică fondatoare și care devin unități de învățământ cu personalitate juridică și sunt coordonate metodologic de inspectoratul școlar județean sau cel al municipiului București; precum și la centre de zi cu grupe de antepreșcolari.