Nostalgia consolelor din copilărie: PlayStation 3, un deschizător de drumuri
A fost o vreme când PlayStation 3 a fost punctul culminant al jocurilor pe consolă, o faptă a ingineriei tehnologice care a sosit în 2006 alături de alte platforme de generația a șaptea, cum ar fi Nintendo Wii și Xbox 360.
Unii gameri care s-ar putea să-și aducă aminte de titlurile 8 sau 16 biți sau chiar jocurile mai vechi din epoca Atari, au fost încântați să vadă grafica uimitoare și puterea PS3, care a văzut lansarea unor jocuri emblematice precum „LittleBigPlanet”, „Bioshock” și titlurile originale „Uncharted”.
Dar, la mai bine de 15 ani de la lansare, PS3 este practic o relicvă. O întreagă generație de jucători a crescut de atunci fără a se juca vreodată pe consola respectivă, deși multe dintre inovațiile sale trăiesc astăzi în PlayStation 5.
Unele dintre caracteristicile sale sunt suficient de obscure încât poate ai uitat că au existat vreodată, dar asta nu înseamnă că nu au fost cool, captivante și distractive atunci când erau prin preajmă.
Iată cinci caracteristici PS3 uitate care îți vor oferi nostalgia caldă și neclară pe care doar cele mai îndrăgite console de altădată o pot aduna.
Jocuri stereoscopice 3D
Este posibil să îți amintești sau nu o scurtă perioadă în care „Avatar” a devenit cel mai mare film din toate timpurile, când 3D a făcut valuri în lumea tehnologiei. Aceasta, desigur, a inclus un aflux de filme 3D în cinematografe, o tendință care persistă și astăzi într-o oarecare măsură. Dar moda și-a făcut loc și în case, marii producători de tehnologie precum Sony încercând să facă din televizoarele 3D următorul lucru important pe care oamenii să-și cheltuie banii. Unele televizoare ar folosi ecrane sofisticate pentru a simula percepția adâncimii, în timp ce altele au optat pentru o metodă mai pasivă folosind ochelari 3D. Oricum, televizoarele 3D nu erau doar pentru vizionarea de filme precum „Avatar” și „Piranha 3D”. Pentru a-și vinde propria linie de televizoare tridimensionale, Sony a făcut eforturi pentru un joc stereoscopic 3D pe PS3.
Jocurile stereoscopice au adăugat profunzime experienței, ca și cum ai putea atinge NPC-uri și alte elemente ale jocului. PS3 nu avea nevoie de niciun hardware suplimentar pentru a juca jocuri stereoscopice – deși era necesară o actualizare de software, iar utilizatorii au trebuit să își modifice setările consolei pentru a activa 3D. Desigur, era necesar și un televizor 3D. Au existat o mulțime de titluri stereoscopice de jucat și în 3D, deoarece biblioteca nu era limitată la minijocuri sau titluri create special pentru acel format. Jocurile 3D stereoscopice pentru PS3 au inclus „Gran Turismo 5”, „Crysis”, „Uncharted 3”, „Call of Duty: Black Ops”, „Batman: Arkham City” și multe altele.
PlayStation Eye și PlayStation Move
Nu a durat mult după succesul masiv al Nintendo Wii pentru ca Sony să vină cu propriul periferic de control al mișcării pentru PS3: PlayStation Move. Move a avut un design asemănător cu o baghetă similară cu Wiimote, deși cu un senzor mare bulbos la capăt care se putea lumina în diferite culori. Globul a fost urmărit de un periferic suplimentar, PlayStation Eye, care a fost lansat în octombrie 2007.
PlayStation Eye a fost succedat de PlayStation Camera pentru PS4, dar aspectul și cazurile de utilizare specifice pentru Eye conferă perifericului un farmec nostalgic care te aduce înapoi la vremea când tehnologia tocmai începea să utilizeze video de tip bidirecțional și realitatea augmentată într-un curent de masă..
PlayStation Eye ar putea capta videoclipuri SD cu o rată de cadre de 60 Hz (la rezoluție 640×480) sau 120 Hz (la 320×240). Avea două câmpuri vizuale diferite: 56 de grade sau un 75 de grade mai larg. De asemenea, avea un microfon încorporat capabil să urmărească locația vocală, anularea ecoului și suprimarea zgomotului de fundal.
The Eye ar putea fi folosit atât pentru chat video, cât și audio și a lucrat cu software-ul de editare video EyeCreate pentru blogging video în curs de dezvoltare și creare de alte conținuturi. Împreună cu unul sau două controlere PlayStation Move, te puteai juca jocuri de tip Wii cu grafică și putere la nivel de PS3, cum ar fi „Resident Evil 5”, „Tiger Woods PGA Tour” și „Just Dance”.
Compatibilitate inversă PS1
Deși există câteva jocuri PlayStation originale clasice disponibile pentru a fi descărcate și jucate digital pe PS5, PlayStation 3 a fost compatibil cu toate titlurile PS1, datorită unității sale de disc. În funcție de versiunea de PS3 pe care ai avut-o, poți juca și jocuri fizice PS2.
Acest lucru a extins foarte mult biblioteca de titluri pe care le puteai juca pe PS3, mai ales că jocurile digitale erau încă în primii ani. Puteai cumpăra jocuri PS1 de la cineva sau de la un magazin cu amănuntul la un preț ieftin pentru a le adăuga la colecția ta de titluri PS3 mai scumpe.
De asemenea, îți permitea să continui să joci jocurile tale preferate lansate pe consolele anterioare, care nu aveau echivalente moderne, dar pe care nu ai vrut să te arunci doar pentru că ți-ai actualizat consola. Jucând jocuri PS1 pe un PS3 poate evoca o dublă doză de nostalgie și să-ți amintești de zilele în care îți aminteai de jocurile lansate acum aproape 30 de ani.
BD-Live
Unul dintre cele mai tari lucruri despre deținerea PlayStation 3 a fost că însemna că ai un player Blu-ray. Acest lucru a fost grozav, deoarece playerele Blu-ray dedicate erau de obicei foarte scumpe la acea vreme, deoarece upgrade-ul HD de la tehnologia DVD era lansat de foarte puțin timp. Acest lucru a făcut ca PS3 să nu fie doar o consolă de jocuri, ci un dispozitiv multimedia. Practic, vechea consolă a prefigurat îmbinarea care urma să aibă loc și cu generațiile ulterioare de Xbox One și PlayStation 4.
PS3 a facilitat pentru oricine vizionarea de filme și emisiuni TV cu playerul său Blu-ray. Datorită unui accesoriu care arăta și funcționa la fel ca telecomenzile tipice ale televizorului din vremea sa, nu aveai nevoie de un controler PlayStation pentru a întrerupe, derula înapoi și naviga în meniurile Blu-ray.
În plus, PlayStation 3 avea o funcție numită BD-Live. BD-Live a fost un exemplu timpuriu de îmbunătățire a conținutului fizic cu o conexiune la internet pentru a descărca funcții suplimentare, un precursor al televizoarelor inteligente mereu online și consolelor moderne. Cu BD-Live, puteai accesa conținut din culise și conversații pe internet programate cu realizatorii de film, precum și trailere de filme descărcabile, trivia și alte jocuri.
Periferice cool, unice
Atâta timp cât au existat console de jocuri, au existat periferice ciudate despre care nu poți să nu fii nostalgic. PlayStation 3 nu a fost diferit și avea mai multe accesorii unice care ar funcționa corect doar cu o mână mică de jocuri. Deși unele sunt încă binecunoscute – cum ar fi chitara și alte instrumente din seriile „Guitar Hero” și „Rock Band” – există altele pe care probabil le-ai folosit constant cu ani în urmă, dar acum le-ai uitat complet.
Activision a vândut un periferic de balansare din plastic care semăna cu un skateboard fără roți. A fost folosit pentru două jocuri și cam atât: „Tony Hawk: Ride” din 2009 și continuarea sa din 2010 „Tony Hawk: Shred”. Accesoriul a fost folosit de jucători pentru a nu-simula olli-uri și alte mișcări de skateboard, similar cu modul în care „Guitar Hero” a oferit o interpretare aproximativă a modului în care a fost cântatul real la chitară. În „Shred”, puteai folosi și controlerul pentru snowboard.
Alte accesorii funky includ uDraw GameTablet, care a precedat ascensiunea Wii U. UDraw a fost lansat în 2011 și putea fi folosit pentru a face artă digitală, precum și pentru a juca jocuri PS3 precum „Pictionary” și „SpongeBob SquigglePants”. Un alt periferic a fost „Buzz!” Buzzer, un dispozitiv de sunet portabil cu aspect retro, creat special pentru seria de jocuri trivia „Buzz!” Controlerul USB își propunea să îți ofere o adevărată experiență de concurs în timp ce te jucai în fața PS3.