Nintendo, o companie fermă: compania blochează lansarea pe Steam a emulatorului Wii Dolphin
Lansarea pe Steam a lui Dolphin, un emulator open-source pentru Wii și GameCube, a fost amânată pe termen nelimitat.
O postare pe blog a dezvoltatorilor spune că asta se datorează unei „încetează și renunță să citeze DMCA” (o versiune anterioară a postării de blog pur și simplu a spus „a emis un DMCA”, dar de atunci a fost actualizat) după ce au anunțat planuri pentru o lansare pe Steam în martie.
Pierre Bourdon, care spune că a fost implicat cu Dolphin de peste 10 ani în diverse funcții și numit în e-mailul de la Valve, scrie într-o serie de postări Mastodon că anunțul a fost rezultatul unui dus-întors cu Nintendo inițiat de Steam și nu a implicat nicio notificare DMCA, denumind acțiunea „doar eliminări legale standard / C&D între două companii”.
O decizie cumva așteptată
Un element care poate fi punctul pe care Nintendo îl folosește pentru a-și justifica cererea de a bloca Dolphin constă în distribuția sa de criptare a discului Wii AES-128, potrivit Bourdon. În loc să le ceară utilizatorilor să furnizeze singuri cheia, software-ul a fost livrat cu „cheia comună” a Wii încorporată în codul sursă de mulți ani.
Bourdon a scris pe platforma Mastodon că, spre deosebire de o eliminare simplă DMCA, în acest caz, creatorii lui Dolphin nu au niciun recurs legal pentru a respinge cererea. Acest lucru lasă totul în barca celor de la Valve, despre care spune că ar fi putut ignora Nintendo în acest stadiu fără nicio repercusiune.
Cel puțin un alt emulator, RetroArch, există pe platforma Steam, deși acel software nu funcționează exact la fel cum o face Dolphin. Acolo unde Dolphin emulează direct consolele GameCube și Wii, RetroArch servește ca un front-end în care pot fi încărcate „nucleele” de emulator, oferind utilizatorilor un singur loc centralizat pentru a configura setările software pentru emulatorii lor.