13 nov. 2023 | 10:40

Mii de oameni dezinstalează aplicațiile care blochează reclamele de pe YouTube: Care este motivul

ACTUALITATE
Mii de oameni dezinstalează aplicațiile care blochează reclamele de pe YouTube: Care este motivul

Mii de oameni dezinstalează aplicațiile care blochează reclamele de pe YouTube. Companiile care blochează reclame prin adblockerele lor spun că modificările YouTube le afectează în mod direct.

Ce se întâmplă cu adblockerele pe YouTube

Recent, YouTube a luat măsuri radicale în ceea ce privește utilizarea programelor care blochează reclamele pe platforma sa, serviciul de streaming deținut de Google avertizând utilizatorii să dezactiveze aceste instrumente de protejare a confidențialității.

Acest lucru are un impact dincolo de YouTube. Mai multe aplicații de blocare a reclamelor susțin că mii de oameni și-au dezinstalat produsele de când YouTube a început să afișeze avertismente persoanelor care încearcă să vizioneze videoclipuri cu blocarea reclamelor activată.

Vezi și: YouTube îți „bagă bețe în roate” și o face în mod oficial. Ori plătești, ori urmărești reclame până ți se face rău

Una dintre companii, AdGuard, a declarat pentru Wired că peste 11.000 de persoane și-au dezinstalat extensia Chrome în fiecare zi, începând cu 9 octombrie, comparativ cu 6.000 de dezinstalări pe zi, înainte ca YouTube să implementeze schimbarea. Pe 18 octombrie, 52.000 de persoane au dezinstalat AdGuard, a declarat directorul tehnic al companiei, Andrey Meshkov, pentru Wired. Cu toate acestea, instalările versiunii plătite AdGuard, pe care represiunea platformei de streaming nu o afectează, au crescut.

Cum sunt afectate companiile

De asemenea, o altă companie de blocare a reclamelor, Ghostery, a declarat că utilizarea sa a fost constantă în octombrie, deoarece a înregistrat de trei până la cinci ori numărul zilnic de instalări și dezinstalări. În special, compania a spus că mai mult de 90% dintre utilizatorii săi care au completat un sondaj despre motivul pentru care au dezinstalat produsul au spus că au făcut acest lucru deoarece instrumentul nu mai funcționează cu YouTube.

Deoarece măsurile luate de platforma de streaming par să afecteze doar persoanele care accesează site-ul său web prin Chrome pe laptopuri și desktop-uri, unii utilizatori au încercat, de asemenea, să folosească alte browsere ca o soluție. Ghostery a declarat pentru Wired că instalările sale pe browserul Microsoft Edge au crescut cu 30% în octombrie, comparativ cu septembrie.

Vezi și: Ce se întâmplă cu nivelul Premium Lite fără reclame de la YouTube

Reclamele platformei de streaming contribuie din ce în ce mai mult la veniturile generale ale Google. Compania a vândut peste 22 de miliarde de dolari în reclame pe platformă de la începutul acestui an până în septembrie. Dar platforma de streaming încearcă, de asemenea, să împingă mai mulți oameni să plătească pentru YouTube Premium, care te scapă de reclame și le permite utilizatorilor să descarce videoclipuri, să transmită videoclipuri la o calitate mai bună și să acceseze YouTube Music. La începutul acestui an, compania a majorat prețul YouTube Premium cu doi dolari, prețul ajungând la 14 dolari pe lună.