18 apr. 2023 | 15:25

Mașina din România care i-a lăsat cu gura căscată pe cei de la RAR: puțini își permit s-o conducă, la cât consumă

ACTUALITATE
Mașina din România care i-a lăsat cu gura căscată pe cei de la RAR: puțini își permit s-o conducă, la cât consumă

Registrul Auto Român (RAR) a postat pe Facebook imagini cu un autoturism Cadillac Coupe DeVille din 1977, „o emblemă a automobilelor americane”, care a fost dus la verificări la RAR Vaslui.

Conform RAR, mașina dusă la verificări a fost adusă din SUA în anul 2015.

„O emblemă a automobilelor americane, la RAR Vaslui: Cadillac Coupe DeVille, 1977. Motorul de 7L şi dimensiunile generoase nu îl fac să fie prea manevrabil în traficul aglomerat, dar această „clasică” are toate atuurile pentru a fi admirată”, explică Registrul Auto Român.

În urmă cu câteva zile, pe pagina RAR a fost prezentat un Ford T fabricat în anul 1914.

Sub titlul „#RARități”, Registrul Auto Român publică adesea imagini cu automobile deosebite. Cel mai recent este un model extrem de rar de Ford T, fabricat în 1914, cu care un român s-a prezentat la reprezentanța RAR Iași. Se estimează că în întreaga lume ar mai fi aproximativ 200 – 250 de astfel de mașini.

cadillac interior

Mașina orașului

Numele „DeVille” este derivat din franceza de la ville sau de ville care înseamnă „al orașului”.

Primul Cadillac „Coupe de Ville” a fost prezentat în timpul Motorama din 1949. A fost construită pe un șasiu Cadillac Sixty Special și avea o priză de aer falsă, ornamente cromate în jurul orificiilor pentru roțile din față și un parbriz dintr-o singură piesă și un geam din spate.

Interiorul a fost negru și decorat în piele gri, inclusiv garnitura capului, pentru a se potrivi cu culoarea acoperișului. Era echipat cu un telefon în torpedo, un toc de toaletă și un suport de secretariat în cotiera din spate, geamuri electrice și ornamente interioare cromate extrem de decorative.

1977 a fost cea de-a 75-a aniversare a Cadillac-ului și a văzut introducerea coupe-urilor și sedanurilor DeVille reduse. Aceste mașini noi aveau o linie mai mare a acoperișului, rezultând un vehicul care era cu peste nouă inci mai scurt, cu patru inci mai îngust și cu 1/2 tonă mai ușor decât anul precedent, dar cu un portbagaj mai mare și mai mult spațiu pentru cap și picioare.

Acestea au fost, de asemenea, primele DeVilles care au fost comercializate fără praguri pentru aripi peste roțile din spate.