21 aug. 2023 | 12:50

Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a făcut un avertisment dur pentru angajații săi: „Urmează vremuri grele”

ACTUALITATE
Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a făcut un avertisment dur pentru angajații săi:

Facebook oferă un avertisment dur angajaților săi. CEO-ul Meta Platforms, Mark Zuckerberg, a luat o decizie importantă care afectează mulți angajați.

Meta Platforms (META), cunoscută anterior ca Facebook, este una dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume. Aplicațiile de socializare Facebook și Instagram ale companiei se mândresc cu peste două miliarde de utilizatori zilnic, iar WhatsApp, o aplicație de mesagerie de top la nivel mondial, are peste 2,7 miliarde de utilizatori.

Compania de rețele de socializare a mers pe un val de succes de când CEO-ul Mark Zuckerberg a fondat-o, în 2004. Cu toate acestea, s-a confruntat, de asemenea, cu o parte echitabilă de controverse, inclusiv preocupări cu privire la confidențialitatea utilizatorilor și cenzura conturilor utilizatorilor.

Ce a decis șeful Facebook

Pe 17 august, Meta Platforms a luat o altă decizie controversată și multor lucrători s-ar putea să nu le placă. Produsele populare ale platformelor Meta necesită multă inovație, ceea ce înseamnă că angajează mulți lucrători în domeniul tehnologiei cu înaltă calificare, inclusiv programatori.

Compania a făcut angajări în timpul pandemiei de COVID pentru a satisface cererea crescândă de divertisment la domiciliu. Cu toate acestea, un pariu mare de miliarde de dolari pe Metaverse a afectat profiturile anul trecut, ducând la un val de reduceri de costuri care a eliminat multe locuri de muncă.

În martie 2023, compania a anunțat planuri de a concedia 10.000 de lucrători, ceea ce a dus numărul total de angajați care au primit certificate roz la aproximativ 21.000 în ultimul an, aproximativ un sfert din forța de muncă.

Decizia lui Mark Zuckerberg de a reduce numărul de angajați i-a pus probabil pe lucrători în pericol. Cu toate acestea, economiile de costuri completează valoarea finală a platformelor Meta. În al doilea trimestru, câștigurile au crescut vertiginos cu 31% de la un an la altul, până la 3,23 USD per acțiune.

Creșterea profitabilității a fost un avantaj pentru acțiunile Facebook. Acțiunile Meta Platforms au ajuns la mai mult decât dublu față de toamna trecută. Investitorii sunt mulțumiți de aceste câștiguri, dar mai puțini lucrători ar putea însemna timpi mai lungi de dezvoltare pentru funcțiile Facebook, Instagram și WhatsApp.

Acest lucru poate fi deosebit de problemtic acum, având în vedere că Meta Platforms a anunțat noi proiecte semnificative de inteligență artificială menite să stimuleze publicitatea și implicarea utilizatorilor.