21 sept. 2023 | 19:25

Lovitura din partea Comisiei Europene pentru Dacia Spring mai întârzie. Ce se întâmplă cu mașinile electrice chinezești

ACTUALITATE
Lovitura din partea Comisiei Europene pentru Dacia Spring mai întârzie. Ce se întâmplă cu mașinile electrice chinezești

Uniunea Europeană este „foarte departe” de a impune noi tarife pentru mașinile electrice chinezești, a declarat un înalt oficial pentru CNBC, la doar câteva zile după ce blocul a lansat o investigație cu privire la subvențiile acordate de Beijing.

„Suntem foarte departe de a impune taxe de import pentru vehiculele chineze, pentru că vreau să spun că aceste investigații, pentru a fi corecte, trebuie efectuate în mod corespunzător”, a declarat pentru CNBC Maroš Šefčovič, vicepreședinte al Comisiei Europene, brațul executiv al UE.

Instituția i-a surprins pe mulți săptămâna trecută anunțând o anchetă anti-subvenție care se concentrează pe piața de vehicule electrice din a doua economie din lume. Comisia Europeană consideră că mașinile electrice chinezești mai ieftine inundă piața europeană, prețurile fiind menținute la un nivel scăzut datorită subvențiilor de stat considerabile.

Un purtător de cuvânt al Ministerului de Comerț al Chinei a declarat în urma anunțului: „China își exprimă o mare îngrijorare și o puternică nemulțumire cu acest lucru”, potrivit remarcilor traduse.

Același purtător de cuvânt a adăugat: „China va acorda o atenție deosebită tendințelor protecționiste ale UE și acțiunilor ulterioare și va proteja cu fermitate drepturile și interesele legitime ale întreprinderilor chineze”.

Industrie competitivă

Comisia a spus că o anchetă anti-subvenție ar putea dura până la 13 luni de la inițiere. De asemenea, a mai spus că măsurile provizorii trebuie impuse în cel mult nouă luni, urmate de patru luni pentru a se impune măsuri definitive, dacă se justifică legal.

„Dar între timp, este clar că trebuie să ne dublăm eforturile pentru a ne asigura că industria noastră auto rămâne foarte competitivă. Am fost întotdeauna foarte mândri că cele mai bune, mai sigure și mai curate mașini sunt fabricate în Europa”, a mai spus Šefčovič.

Ponderea mașinilor electrice fabricate în China vândute în Europa a crescut la 8% în acest an. Oficialii europeni au susținut că acest lucru ar putea ajunge la 15% până în 2025.

În plus, oficialii europeni au observat că prețurile vehiculelor electrice fabricate în China sunt cu aproximativ 20% mai mici decât cele produse în UE.

Există o atenție tot mai mare din partea UE asupra stării pieței de vehicule electrice înainte de termenul limită de interzicere a vânzării de vehicule diesel noi până în 2035.

„Lucrăm foarte mult cu sectoarele bateriilor, cu producătorii de mașini și acum organizez diferite seturi de mese rotunde industriale [unde] vreau să discut și mai strâns cu industria auto europeană despre ce au nevoie, unde putem ajuta, astfel încât să putem cu adevărat lansează mai multe modele de vehicule electrice și fii puternic, nu numai pe piețele europene, ci și pe cele globale”, a spus Šefčovič.

UE are deja o taxă de 10% la toate mașinile importate. Statele Unite, însă, au o taxă mai mare de 27,5%.