Lamborghini intră într-o nouă eră: ce este și când apare modelul Revuelto
Revuelto, care îl înlocuiește pe Aventador, combină cel mai puternic V-12 produs de Lamborghini cu trei motoare electrice pentru a-și crește puterea la 1.001 CP.
Super-rapidul Lamborghini Revuelto va accelera marca italiană de super-mașini în era EV, ajutat de un sistem de propulsie hibrid plug-in.
Revuelto combină cel mai puternic V-12 produs de Lamborghini cu trei motoare electrice pentru a-și crește puterea la 1.001 CP (1.015 CV).
Coupe-ul accelerează de la 0-100 km/h în 2,5 secunde, cu 0,3 secunde mai rapid decât Aventador-ul pe care îl înlocuiește. Are o viteză maximă de peste 350 km/h.
CEO-ul Stephan Winkelmann a spus că Revuelto va costa aproximativ 500.000 de euro și este „începutul unei noi ere pentru Lamborghini”.
Gama de produse a mărcii – coupe-ul sport Huracan și SUV-ul Urus – va fi hibridizată până la sfârșitul anului 2024, a declarat Winkelmann la dezvăluirea coupe-ului, miercuri.
Producția lui Revuelto va crește în a doua jumătate, iar primele livrări vor avea loc până la sfârșitul anului, a spus Winkelmann.
El a refuzat să dea ținte de volum, spunând doar că aportul de comenzi a fost foarte pozitiv, iar primii doi ani de producție au fost vânduți.
Revuelto urmează tradiția mărcii de a-și lua numele de la un taur de luptă spaniol. „Revuelto” este cuvântul spaniol pentru „indisciplinat”.
Energie electrică
Revuelto este primul model hibrid plug-in al Lamborghini. Marca a produs anterior Sian, un coupe de serie limitată derivat din Aventador, care avea un motor electric de 48 de volți alimentat de un supercondensator.
Revuelto are un motor pe benzină V-12 aspirat natural de 6,5 litri, de 813 CP. Este cuplat cu un motor electric in spate si unul pe fiecare dintre rotile din fata.
Motoarele electrice sunt alimentate de un acumulator litiu-ion de 3,8 kilowați-oră, găzduit în tunelul central al mașinii.
Hibridul are o autonomie de 10 km în modul complet electric. Motoarele electrice oferă tracțiune pe patru roți și permit vectorizarea cuplului electric, o premieră pentru Lamborghini.
La 218 kg, motorul V-12 al lui Revuelto este cu 17 kg mai ușor decât V-12 al lui Aventador.
Conductele de admisie a aerului au fost reproiectate pentru a garanta un flux optim de aer în camera de ardere și au optimizat camera în sine. Rezultatul este un nivel de putere de 126 CP pe litru, cea mai mare putere din istoria motoarelor Lamborghini cu 12 cilindri, în timp ce cuplul maxim este de 725 Nm la 6750 rpm.
Aspect nou dar nu chiar
Ca parte a designului motorului, Lamborghini l-a rotit cu 180 de grade în comparație cu Aventador.
O nouă cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu opt trepte este poziționată transversal în spatele motorului montat longitudinal în mijlocul spate. Acesta va echipa toate viitoarele mașini sport Lamborghini.
Lamborghini a vândut doar alte două mașini V-12 cu cutie de viteze transversală spate. Unul a fost Miura, care a fost lansat în 1966 și avea, de asemenea, un motor transversal în mijlocul spate. Celălalt era Essenza SCV12, un hipermașină axat pe pistă.
Revuelto are o greutate uscată de 1.772 kg, cu 222 kg mai mult decât Aventador Ultimae. Raportul greutate-putere este de 1,77 kg/CP. Fibra de carbon a fost utilizată pe scară largă pentru a-și menține greutatea scăzută, în ciuda adăugării bateriei de înaltă tensiune.
Distribuția greutății lui Revuelto este de 44% în față și 56% în spate.
Designul său a fost inspirat de elementele aerospațiale, cu suprafețe sculptate cuprinse de două linii care pornesc din față și îmbrățișează cabina și motorul, înclinându-se până la evacuarile de formă hexagonală. „Am dat o formă adrenalinei”, a spus șeful de design al mărcii, Mitja Borkert
Designul exterior reflectă indiciile stilistice ale Lamborghini-urilor anterioare, inclusiv prototipul Countach din 1971, ușile cu deschidere verticală, lama plutitoare a lui Diablo pe aripa spate și fața înclinată musculară a lui Murcielago.
Luminile în formă de Y ale modelului Revuelto din față și din spate stabilesc un indici de design care este, de asemenea, urmat de caracteristici interioare, cum ar fi consola centrală și partea superioară a planșei de bord.
Infotainmentul include un cockpit digital de 12,3 inch plus un afișaj de 9,1 inch pe partea pasagerului.
Patru rotoare de pe spițele roții motrice sunt folosite pentru a selecta atât modurile de conducere, cât și sistemul de ridicare și înclinarea aripului spate al mașinii.
Lamborghini va lansa prima sa mașină complet electrică în 2028, urmând o a doua în 2029. Unul dintre ele va fi un model complet nou, în timp ce celălalt va fi succesorul lui Urus.