17 ian. 2023 | 20:25

Lamborghini are motive de bucurie: 2022 a fost un an record pentru marca de ultralux

ACTUALITATE
Lamborghini are motive de bucurie: 2022 a fost un an record pentru marca de ultralux

Lamborghini a vândut un record de 9233 de mașini în întreaga lume în 2022, depășind recordul său anterior și arătând că cererea pentru produse ultra-luxe nu a scăzut pe fondul incertitudinii economice.

Rezultatul vânzărilor din 2022 este cu aproximativ 10% mai mare decât anul precedent. În plus, marca este aproape vândută pentru 2023, cu timpii medii de așteptare până la 18 luni.

Lamborghini este o marcă de afișe nu numai în dormitoarele entuziaștilor, ci și în birourile contabililor Grupului Volkswagen, cu marjele sale pe mașină de peste 100.000 de dolari conform rapoartelor sale financiare.

Anunțul companiei cu sediul în Sant’Agata Bolognese vine la câteva zile după ce Bentley și Rolls-Royce – alte mărci din eșalonul superior – au postat noi recorduri.

Ce arată datele

Împărțită în trei macroregiuni, compania a înregistrat o creștere generală: în creștere cu 14% în Asia (2561 de mașini); 10 la sută în America (3188); și 7% în Europa, Orientul Mijlociu și Africa (3484).

Rețeaua globală de dealeri a crescut de la 173 la 180, cu prezență în 53 de țări.

SUA a fost vârful topului cu 2721 de vânzări, în creștere cu 10 la sută; urmate de China continentală, Hong Kong și Macao cu 1018 de vânzări, în creștere cu 9 la sută; Germania cu 808 de vânzări, în creștere cu 14 la sută; Marea Britanie cu 650 de vânzări, în creștere cu 15 la sută și Japonia cu 546 de vânzări , în creștere cu 22%.

În ceea ce privește modelele, SUV-ul Urus a ocupat primul loc în top cu 5367 de vânzări, înaintea lui Huracan (3113, în creștere cu 20% în ciuda vechimii sale) și Aventador (753, acum scos din producție).

Președintele și CEO-ul Automobili Lamborghini, Stephan Winkelmann, a spus că rezultatul „demonstrează că direcția noastră este corectă și că alegerile noastre sunt la vedere”.

„Am reușit să gestionăm cu atenție și meticulos un aport extraordinar de comenzi, urmărind o strategie clară cu obiectivul principal de a menține o creștere controlată pentru a proteja exclusivitatea mărcii noastre. 2023 va fi un an al provocărilor și schimbărilor pe care suntem gata să le confruntăm, împingându-ne mereu dincolo. Acum avem ocazia să ne concentrăm asupra următoarelor noastre obiective și datorită unei liste de așteptare de 18 luni, care ne permite să privim cu încredere spre viitor și obiectivele viitoare”, a spus acesta.

Ce urmează

În acest an, Lamborghini va lansa prima sa mașină hibridă – un nou succesor Aventador cu V12 – ca parte a unei investiții de 1,8 miliarde de euro în electrificare până în 2026.

Prevăzut să fie dezvăluit la începutul anului 2023, noul flagship Lamborghini V12 va folosi un șasiu complet nou, un motor V12 și un sistem hibrid despre care marca italiană spune că a fost dezvoltat în întregime intern. Noul model are deja peste 3000 de comenzi.

Pe de altă parte, producția Lamborghini Huracan Sterrato va începe în februarie 2023 și va fi limitată la doar 1499 de unități. Odată ce va fi pus în vânzare, va concura împotriva recentului Porsche 911 Dakar.