Jaguar Land Rover a inițiat o rechemare: defecțiune serioasă pentru Range Rover
Probleme pentru britanici.
Denumit intern L460, Range Rover de generația a cincea a fost recent chemat înapoi pentru a remedia o problemă de motor care decurgea de la producătorul de automobile bavarez BMW.
Britanicii au continuat campania respectivă cu o altă rechemare în ceea ce privește scaunul din al doilea rând al luxosului vehicul, defectul fiind atribuit exclusiv furnizorului Brose UK. În septembrie 2022, în timpul testelor de durabilitate de verificare a producției, Jaguar Land Rover a identificat o defecțiune la o sudură a zăvorului scaunului cu 60 la sută a cadrului scaunului din spate rabatabil 60/40 al unui Range Rover cu șapte locuri. Echipa de asistență tehnică a furnizorului a intrat imediat în acțiune pentru a defini domeniul de aplicare a acestei probleme.
În cazul unui accident sau chiar al unei frânări bruște, scaunul se va mișca înainte și în sus, crescând astfel riscul de rănire atât pentru pasagerii din al doilea cât și din primul rând. Dintr-un motiv sau altul, Jaguar Land Rover nu explică modul în care furnizorul menționat mai sus a acționat atât de rău. Raportul nu detaliază nici modul în care Brose UK a corectat această problemă în producție.
Probleme pentru Jaguar
În orice caz, divizia nord-americană a lui Jaguar Land Rover estimează că 500 de vehicule ar putea avea scaunul suspect din al doilea rând, al cărui cadru de bază poartă numărul de piesă M8E2-613A11-BL. Doar vehiculele cu șapte locuri sunt chemate în service, și anume vehiculele Range Rover din anii model 2022 și 2023, fabricate la uzina Solihull în perioada dintre februarie 2022 și iunie 2022.
Disponibil în prezent cu un motor cu combustie internă pură furnizat de BMW, precum și mild-hybrid și plug-in. hybrid sixers, Range Rover a fost confirmat că va primi o variantă complet electrică în 2024.
Dealerii vor fi instruiți să inspecteze vehiculul și, dacă ceva pare să nu fie în regulă, să înlocuiască piesele. Notificările proprietarilor vor fi trimise cel târziu până pe 2 iunie, conform raportului JLR către NHTSA.