iPhone 14 este regândit la interior și poate fi reparat mult mai ușor: cât de adevărat este, de fapt. Ce au arătat testele „pe viu”
iFixit pune la îndoială angajamentul Apple privind dreptul la reparație și scade scorul de reparabilitate al iPhone 14. Are de-a face cu software-ul care aprobă doar piese noi de marcă.
IFixit, guru al reparațiilor DIY, tocmai a emis o mustrare îndrăzneață la Apple, afirmând angajamentul autoproclamat al companiei față de mișcarea pentru dreptul la reparație. În plus, organizația a scăzut retroactiv scorul de reparabilitate pentru iPhone 14, după ce inițial a fost destul de impresionat de componentele hardware ușor accesibile ale telefonului.
Cât de ușor e de reparat „acasă”, de fapt, iPhone 14
Scorul iPhone 14 a scăzut de la un respectabil 7 din 10 la un „nu-recomand” 4 din 10. Cu alte cuvinte, iFixit spune că telefonul nu mai este o opțiune viabilă pentru DIY, chiar dacă Apple vinde piese de schimb prin intermediul programul Self Service Repair al companiei. Acest lucru se datorează faptului că auto-repararea este mai mult decât doar piese. Astfel, există software implicat și iFixit spune că codul Apple limitează în mod intenționat opțiunile de reparare pentru majoritatea sarcinilor.
Compania în cauză batjocorește pe Apple pentru că a creat un „labirint de obstacole” atât pentru consumatori, cât și pentru tehnicienii de reparații terți. Totul se rezumă la software-ul care necesită și verifică piese cumpărate direct de la Apple. În caz contrar, veți pierde funcționalitatea și veți primi avertismente nesfârșite în timpul utilizării, deoarece sistemul nu va împerechea cu succes piesele aftermarket.
Reparația trebuie, de asemenea, să fie validată de un sistem de chat proprietar care necesită informații personale de la client. Tehnicienii terți nu au apreciat perspectiva de a distribui informațiile private ale clienților lor doar pentru a înlocui o baterie. În plus, consumatorii și tehnicienii deopotrivă se bazează de obicei pe piese folosite sau terțe, iar sistemul Apple descurajează ambele opțiuni, în favoarea achiziționării de componente de marcă scumpe.
O postare pe site-ul iFixit despre această chestiune a afirmat că a auzit de la mai mulți profesioniști în reparații care erau entuziasmați de acest lucru, mai degrabă decât să se ocupe de obstacolele constante ale Apple.