12 ian. 2023 | 08:27

Informația dimineții pentru pensionarii români: se dau bani în plus la pensie, totul despre vouchere de energie

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Informația dimineții pentru pensionarii români: se dau bani în plus la pensie, totul despre vouchere de energie

În ultima perioadă s-au anunțat în mod oficial mai multe tipuri de vouchere și ajutoare financiare pentru pensionarii români. Având în vedere că este prima oară când sunt introduse aceste mecanisme în România, este nevoie de lămuriri suplimentare.

Ministrul Investițiilor, Marcel Boloș, a detaliat la mijlocul acestei săptămâni cum va funcționa ajutorul pentru lemnele de încălzit, ce trebuie să știe toți românii care vor beneficia de voucherele pentru energie. Cel mai important de reținut este că utilizarea acestor tichete în format electronic se realizează în colaborare cu Poșta Română, fie la oficiile poștale, fie prin interacțiune cu poștașul, după cum a explicat oficialul.

Cum funcționează voucherele pentru energie, ajutorul pentru lemne

„În aceste situații, poștașul oricum se deplasează la domiciliul beneficiarilor și atunci când distribuie pensia, să nu uităm acest lucru, că pensia nu există altă modalitate decât prin deplasarea la locul beneficiarului, și persoanele în vârstă, cei din mediul rural, pentru ca să își poată deconta lemnele de foc, dacă au documentele, repet, începând cu septembrie 2022, prezintă poștașului cartea de identitate, cardul de energie și factura, împreună cu documentul doveditor al plății, pe înțelesul simplu al tuturor, chitanța sau ce o fi având pentru a face dovada acestei plăți”, a menționat ministrul Investițiilor.

Pentru a facilita acest proces, poștașul va avea un cititor optic ce poate citi codul de bare de pe cardul de energie, îl validează cu baza de date și stabilește calitatea de beneficiar a celui care l-a prezentat. Imediat după, se completează documentele privind operațiunea pentru servicii în mandat poștal și se eliberează o dovadă.

„Fac această precizare pentru toată lumea care este beneficiar să solicite oficianților poștali, oficiilor poștale dovada serviciilor de mandat poștal, pentru că vor avea nevoie de ea în situația în care, știu eu, apar tot felul de clarificări, sau nu se operează la timp, sau apar erori în operare”, a mai arătat Boloș. Documentul respectiv atestă de fapt că operațiunea de servicii în mandat poștal a avut loc. După ce s-a eliberat această dovadă, în baza ei și a documentelor pe care le-a menționat, urmează ca Poșta Română să vireze banii către furnizorul de energie, a concluzionat ministrul.

Poșta Română va avea acces la acești bani din visteria ministerului. ”Termenul este data de 15 februarie, pentru a estima câți bani virăm, luăm numărul de gospodării pe care le avem în lista de beneficiari, ori 700, egal suma pe care o virăm în data de 15 februarie către Poșta Română, și, de acolo, vor avea bani ca să efectueze plățile.

Poșta Română, mai subliniez încă o dată, pentru fiecare dintre beneficiari deschide aceste fișe de evidență și, din cei 700 de lei, se operează plățile care se fac ori de câte ori beneficiarul spune că vrea să i se plătească factura la furnizorul de energie. Pe dovadă, foarte important, va scrie soldul: „ți-au mai rămas 1 leu, 2 lei, 100 de lei”, câți bani au mai rămas beneficiarului, pentru ca în continuare să-și poată efectua plățile până la limita sumei la care are dreptul beneficiarul”, a mai spus Boloș.

Cum cumperi butelii cu voucherele pentru energie

În cazul celor care vor să achite butelii cu gaz lichefiat prin intermediul voucherelor pentru energie, există un sistem și pentru ei.

„Dacă sunt butelii cu gaz lichefiat, nu? Discutăm de buteliile pentru prepararea hranei, că acesta e scopul ajutorului.

Dacă sunt butelii care se umplu o dată la, nu știu, două, trei luni, șase luni, atunci au nevoie de aceleași documente doveditoare, respectiv cartea de identitate, cardul de energie și factura emisă de furnizorul de gaz lichefiat. Foarte important”, a mai explicat ministrul.