30 mai 2023 | 20:25

Industria auto pierde din profitabilitate: ce arată cel mai recent studiu

ACTUALITATE
Industria auto pierde din profitabilitate: ce arată cel mai recent studiu

Cei mai mari producători de automobile din lume au suferit recent o scădere a profitabilității, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanță E, conform dpa-AFX.

Comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit analizei, vânzările au crescut cu aproximativ 19 la sută în primul trimestru al anului, dar câștigurile înainte de dobânzi și impozite (Ebit) au rămas în urmă cu o creștere de 6,1 la sută. Vânzările au crescut cu doar patru procente.

Rentabilitatea – măsurată prin marja Ebit, care exprimă profitul operațional în raport cu vânzările – a scăzut de la nouă la sută la opt procente. Noul lider în marjă dintre cei 16 producători auto analizați a fost Mercedes-Benz din Stuttgart, cu o marjă Ebit de 14,7%. A fost urmat de BMW (14,6 la sută) și Kia (12,1 la sută).

Prima dată

Fostul lider, producătorul de mașini electrice Tesla, a aterizat pe locul patru cu 11,4 la sută.

„Pentru prima dată de la începutul anului 2021, observăm semne clare de derapaj în profit, care au încetat de mult să crească la fel de repede ca vânzările”, a declarat Constantin Gall, șeful diviziei de mobilitate EY Europa de Vest, într-un comunicat. Piața se normalizează, a adăugat el. „O mașină nouă nu va mai fi în curând mărfurile limitate de anul trecut”, a spus Gall. Ca urmare, a spus el, va deveni din ce în ce mai dificil pentru producătorii de automobile să depășească prețurile ridicate ale vehiculelor de pe piață și să renunțe la reduceri. „Vremea marjelor de vis se va încheia în curând pentru unele companii”.

În plus, majoritatea producătorilor realizează în prezent profituri semnificativ mai mari pe vehiculele cu ardere internă decât pe vehiculele electrice, a declarat consultantul EY în industrie, Peter Fuß. Producătorii trebuie să reușească să facă mașinile electrice să dea mai mult randament, a spus el. Și: „Nu există nicio modalitate de a evita o disciplină mai mare a costurilor, altfel există o amenințare permanentă de profitabilitate semnificativ mai scăzută